Jedna od najopasnijih radnji u autu: 'Dok tipkaš, ne vozi'

Vijesti 17. ožu 201813:00 > 13:08
Outdoor akzent

Ministarstvo unutarnjih poslova podržalo je društveno odgovornu kampanju tvrtke Outdoor akzent kako bi se osvijestilo vozače da ne koriste mobitele tijekom vožnje.

“Tko od nas nije barem jednom za volanom uzeo mobitel u ruke, samo da “nabrzinu odgovori na poruku”? Znate li da time ozbiljno ugrožavate i svoj i živote drugih sudionika u prometu? Istraživanja su pokazala da čak 91 posto vozača koristi mobitel u vožnji i time vjerojatnost za nesreću povećava i do 23 puta. To je jedna od najopasnijih radnji koju možemo napraviti za vrijeme vožnje jer nam čak i obično odgovaranje na poruku oduzima pažnju na pet sekundi, i to u situaciji u kojoj i stotinka može značiti razliku između života i smrti”, stoji u priopćenju na stranicama MUP-a te se dodaje da smo “očito postali toliki ovisnici o mobitelima da je konstantna dostupnost postala imperativ modernog života – iz automobila odgovaramo na poruke, pišemo mailove ili guglamo restoran prema kojem se upravo vozimo”.

Na problem je ukazala i tvrtka Outdoor akzent uz pomoć agencije Señor koja je kreirala “Budi smart: dok tipkaš, ne vozi” kampanju, uz podršku Ministarstva unutarnjih poslova. Plakati diljem Hrvatske upozoravaju sve vozače da tipkanje za vrijeme vožnje njihov smartphone pretvara u smrtphone, pravo oružje koje u trenutku nepažnje može oduzeti nečiji život, stoji u priopćenju MUP-a. Outdoor plakati uz cestu idealan su medij za ovu poruku jer vozače upozoravaju na opasnost baš na mjestu na kojem po život opasan prijestup i nastaje – tamo je efekt ovakvog oglasa najveći.” – poručuje direktorica Outdoor akzenta, Gabriela Klarić.

“Jednostavnom intervencijom u tipografiji pokazali smo vozačima kakva se opasnost može skrivati iza smartphonea – gadgeta bez kojeg ne možemo zamisliti svakodnevni život, a u vožnji nas može koštati života. Volimo ovakve minimalističke ideje, koje upečatljivo i snažno prenose poruku bez puno priče” – naglasio je Vanja Blumenšajn, Señorov kreativni direktor.

Neka su istraživanja pokazala kako je korištenje mobitela za vrijeme vožnje jednako kao da imate jedan promil alkohola u krvi. Vožnja u pijanom stanju društveno je stigmatizirana, a nadamo se da će i ova kampanja pomoći podizanju svijesti kako je i tipkanje po mobitelu u vožnji jednako neprihvatljivo i upravo za volanom podsjetiti vozače kako dok voze trebaju gledati na cestu, a ne u ekran.

U prosjeku 55 minuta dnevno tipkamo poruke, probajmo da od njih ni jedna ne bude za volanom. Sljedeći put kad za vrijeme vožnje čujete poznati zvuk primanja poruke, pričekajte da stanete – sigurni smo da nije ništa od životne važnosti.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.