Od jutra tradicionalna gužva na središnjem zagrebačkom placu. Prodavači kažu - nema pritužbi na cijene. AIi u trgovačkim centrima ima. Kažu, sve je skuplje, i povrće i meso.
Manji PDV na meso, ribu, jaja, voće i povrće – nije se slio u džep građana. Cijene tih proizvoda nisu pale koliko se očekivalo, a to održava i ovogodišnja uskršnja košarica.
Nezavisni hrvatski sindikati sadržaj blagdanskog stola prate od Velikog petka do Uskrsnog ponedjeljka, košaricu dijele na tri kategorije: skromnu, srednju i bogatiju. Ove godine bogatija košarica u kojoj su, primjerice, janjetina i kuhana šunka – iznosi 1820 kn, što je porast u odnosu na prošlogodišnju koja je iznosila 1715 kn. Srednja košarica, uz oslić i rolanu šunku, gotovo je identična ovog Uskrsa, dok ona skromnija, uz srdele, ove godine košta 703 kuna – lani je koštala 666 kuna.
“Što se tiče povrća može se reći da su cijene također nepromijenjene, dok su kod voća, jednako kao i prošle godine i u jednakom rasponu, zabilježene najveće razlike u cijenama, ovisno o podrijetlu i kvaliteti.
Jedino se primjetna pojeftinjenja mogu naći kod prerađenih i poluprerađenih proizvoda, kao što su primjerice proizvodi potrebni za izradu kolača te slatkiši i grickalice, ali to se najčešće odnosi na pojedine marke proizvoda te određene datume s kojima bi trebalo uskladiti dan uskrsnog kupovanja, kako bi se prošlo jeftinije.
Prosječne cijene svježih jaja, koja su ujedno i simbol Uskrsa, blago su porasle u odnosu na prošlu godinu te se i dalje značajno razlikuju, ovisno o veličini i načinu uzgoja. I samo kretanje vrijednosti naših Uskrsnih košarica promatrano po kategorijama pokazuje kako su u prosjeku cijene kvalitetnijih proizvoda porasle, što potvrđuje kretanje bogatije uskrsne košarice”, kažu u sindikatu.
A da bi džepovi bili što sigurniji – ministarstvo poljoprivrede objavilo je danas savjete za sigurnu blagdansku kupovinu i pripremu namirnica – između ostalog objašnjavaju kako provjeriti svježinu jaja. Kažu, jaje se stavi u čašu hladne vode. Svježe jaje ostane na dnu dok starije jaje pluta na površini. Objašnjavaju i kako čuvati kuhana jaja za kasniju konzumaciju, kako ih ispuhivati, ali i – mogu li se obojena jaja konzumirati.
Iz Hrvatske gospodarske komore, pak, navode da Uskrs otvara turističku sezonu u Hrvatskoj i donosi rast potrošnje.
“Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja očekujemo da će obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje”, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram