Divjak za N1 o reformi: Ne možemo očekivati kvantni skok i odmah rezultate

Vijesti 20. kol 201910:09 > 10:36
N1

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u našem programu da je sve spremno za frontalno uvođenje "Škole za život" u škole od jeseni. Kaže i da sustav obrazovanja jedini provodi suštinske refome, a učitelj i nastavnici imaju najniže plaće.

“Treneri su jezgra koja se sastoji od ljudi koji su radili u eksperimentalnim školama i pripremali kurikulume, a sada im se pridružuju i nastavnici iz ekeprimentalnih škola i savjetnici iz agencije koji će biti na raspolaganju učiteljima, učenicima i roditeljima” opisala je našoj reporterki Matei Dominiković ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak što se radi na završnim pripremama za više od 120 mentora zaduženih za edukaciju i potporu školama i učiteljima tijekom kurikularne reforme. 

“Velika većina ljudi nije se susrela s reformskim procesima pa tu stavljamo naglasak. Ovaj tjedan je trening za trenere, a iduća dva tjedna ćemo imati finalne treninge pred početak škole i onda podrška kroz cijelu godinu.”

Na pitanje što možemo očekivati od frontalne primjene od ove školske godine kaže: “Ne možemo očekivati da sustav koji se trideset godina nije mijenjao ima kvantni skok i odmah rezultate. Trebat će jedno 3-4 godine da možemo očitati prve rezulte koji će biti baš rezultat same reforme, a prva prilika će biti 2022. na maturi po novom programu i za dvije godine Pisa istraživanje. Radimo sve da se uspije. Sada kada su doneseni kurikulumi nema previše improvizacije, svi moramo uprijeti i voziti u istom smjeru”, kaže ministrica.

Komentirala je i istraživanje Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja prema kojem  87 posto učenika loše logički zaključuje.

“To baš nije tako. Tko god je to rekao iz NCCVO bojim se da je to pogrešna interpretacija. Centar se vježbao napraviti zadatke koji su slični Pisa istraživnaju, koliko su uspjeli to će procijeniti povjerenstvo koji će utvrditi jesu li ti zadaci za problemsko rješavanje takvi kakvi nam trebaju”, kaže Divjak.

Kaže da su učenici nešto malo bolji kod rješavanja problemskih zadataka, ali da se ne može to proglasiti uspjehom jer je reforma proces koji će trajati nekoliko godina i da brzih rezultata nema.

Kada je riječ o lošim rezultatima državne mature kaže da su oni rezultat rada učenika u proteklih 12 godina i da potvrđuju kako moramo mijenjati sustav obrazovanja i maturu usklađivati s novim kurikulumima.

VEZANE VIJESTI

Naglasila je i da se nastava i matura moraju poravnavati i vrednovati prema ishodima učenja.

Kada je riječ o kurikulumima i prijeporima oko njih kaže: “Sve što je bilo u stručnoj javnoj raspravi, recenzijama i posljednjem valu rasprave uzeli smo u obzir i to je bila podloga za promjenu. Prve inačice su dobre baze, ali sva su poboljšanja moguća.

Sigurna sam da smo dobili dobre kurikulume. Oko povijesti smo dobili suglasje u smislu ishoda učenja, ali i nužnih sadržaja, obrade i pozicioniranja velikih tema koje su važne i ssvjetonazorski da se dobro pozicionira obrada holokausta u Hrvatskoj za vrijeme tzv. NDH, ali da se spominju i zločini koji bili poslije rata i totalitarni režim, ali da se korektno obradi Domovinski rat koji je temelj Hrvatske države.”

Kada je riječ o opremljenosti učitelja i učenika kaže da su udžbenici odobreni i učitelji su ih izabrali u sladu sa zakonskim rokom 1. srpnja. “Svu opremu očekujemo isporuku do kraja ove godine. Sada je u tijeku opremanje nastavnika. Isporuke kreću, oprema za učenika. Sve je plaćeno iz EU fondova. Radili smo centralnu javnu nabavu preko Carneta i Središnjeg državnog ureda za javnu nabavu i to mora ići po zakonu o javnoj nabavi i očekujemo isporuke do kraja godine. Udžbenici nema razloga da budu u zakašnjenju.

#related-news_0

Za povećanje plaća u obrazovanju kaže: “Mi imamo sustav koeficijenata koji se množe s osnovicom, kada se povećava osnovica, a sustav koeficijenata je loš ne samo da zadržavate postojeće nepravedno stanje nego ga produbljujete. Koeficijenti u obrazovanju su najniži. Zahtjev je za rast koeficijenata u obrazovanju za šest posto.

A jedini sustav koji ulazi u suštinske temeljne refome je odgojno obrazovni sustav i to moramo verificirati i to se verificira preko koeficijenata kojeg treba temeljito pogledati i evidentno je da su koeficijenti u obrazovanju daleko u zaostatku u odnosu na ostale. To Vlada mora donijeti odluku i to je ono što je pred nama sigurno sljedećih nekoliko tjedana”, zaključuje Divjak.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.