Deset godina gradnje i tri milijarde potrošenih kuna na autocestu Zagreb – Sisak, koja vjerojatno nikad kao autocesta neće ni doći do Siska, rezime je projekta A11. I po mišljenju premijera Zorana Milanovića, koji je jučer otvorio poddionicu Buševec – Lekenik, riječ je o preskupom projektu.
Dosadašnja gradnja, projektiranje i otkup zemljišta stajali su gotovo tri milijarde kuna, a samo jučer otvorena, 11,2 kilometra duga dionica, 700 milijuna plus PDV. Riječ je o najskupljim kilometrima koje je HAC ikada gradio. Kilometar na ovoj dionici stoji oko 10 milijuna eura, a skupoću u HAC-u pravdaju velikom količinom utrošenog materijala s obzirom na mekan teren.
Autocesta Zagreb – Sisak počela se graditi još prije 10 godina. Prva dionica, Velika Gorica – Buševec, puštena je u promet 2009., no tek s otvaranjem dijela do Lekenika uvedena je i naplata koja je, za dosad sagrađena 22 kilometra, devet kuna za osobne automobile. S otvaranjem dionice do Jakuševca, cestarina će biti četiri-pet kuna veća, a kada na jesen i ona bude gotova, u HAC-u računaju na 3000 vozila dnevno.
Tada će se od Siska do Zagreba moći stići za 35 minuta, no ta će se brzina morati i plaćati, što će odbijati vozače. Pogotovo jer nova velikogorička obilaznica besplatno smanjuje vrijeme putovanja. Uz tri milijarde kuna troškova i prihod od oko 45.000 kuna dnevno, uzmemo li da će cestarina u prosjeku biti 15 kuna, budući da iznos ovisi o kategoriji vozila, računica govori da će se gradnja pokriti tek za 66.666 dana, odnosno 183 godine. Uz aktualni promet državnom cestom Sisak – Zagreb od 15.000 do 17.000 vozila dnevno kroz Lekenik, jasno je da i u HAC-u nisu preoptimistični, piše Večernji list.