Predsjednik Nacionalne udruge ugostitelja Marin Medak osvrnuo se na mjere koje je Hrvatski zavod za javno zdravstvo donio, a koje se tiču poslovanja ugostiteljskih objekata u vrijeme epidemije koronavirusa.
Medak je kazao kako definitivno moraju pričekati neka ozbiljnija istraživanja vezano uz rad ugostiteljskih objekata u uvjetima pandemije.
“Ove upute koje smo dobili od HZJZ-a su jako šture i neprilagođene. Prvenstveno zato što svaki objekt ima svoj oblik djelovanja na način da ako imamo jedan fast food koji radi na način da prodaje vrući proizvod, npr. prženo nešto, definitivno virus ne može preživjeti. Ako to da gostu preko pulta i taj gost ispred poštuje mjeru razmaka od dva metra i obilježio je s pik trakom na podu gdje mora stajati svaki gost, apsolutno ne krši nikakve mjere. S druge strane, apsolutno razumijemo da objekti koji su zatvoreni na način da imaju problem. Ali opet, s treće strane imamo situaciju da kafići koji imaju izmjene zraka za pušenje i koji su trenutačno vjerojatno jedini objekti u državi koji mogu raditi na način da imaju standarde za COVID, ironično ali istinito, oni mogu raditi bez problema i unutra jer oni imaju apsolutnu izmjenu zraka 15 puta u sat vremena”, ističe Medak.
“Mi imamo situaciju da moramo pristupiti svakom obliku minimalnih tehničkih uvjeta pojedinačno i na taj način doći do točke – aha, vi možete, a vi ne možete. Jer paušalno gledanje na način nekoga tko ne razumije, epidemiolog ne zna minimalne tehničke uvjete i ne zna na koji način posluju objekti, na taj način se mora pristupiti svakom odliku ugostiteljskog objekta”, dodaje.
“Ministarstvo turizma nije nam dalo upute”
“Ne opravdavam nikako Ministarstvo turizma koje nam nije dalo upute, koje se nije izborilo kod Inspektorata na način da kaže: okej, imamo taj tip objekta i takav tip objekta i na taj način da dođe do točke s kojom mi možemo riješiti problem da su sve ovce na broju, a vuk sit. Mi imamo sad situaciju da ti isti inspektori provode zakone. Jednako kako bi policajac da vidi nekoga kako ubija čovjeka prijavio i kaznio ga. Ne mogu ja inspektoru reći da ne radi svoj posao. S druge strane, tijelo koje ima reprezentativnost, Ministarstvo turizma u ovoj situaciji nije poslalo preporuke i izmjene tom istom Državnom inspektoratu. I mi imamo situaciju da će inspektori provoditi zakon, čovjek radi svoj posao”, rekao je Medak.
#related-news_0
Medak ističe kako su zadnje upute koje su dobili bile 19.3., ne računajući ove danas.
“Ono što smo neslužbeno opet dobili da su poslali iz Stožera upute prema Državnom inspektoratu i Ministarstvu turizma. Ministarstvo turizma nije proslijedilo te upute dalje i nije ih izvjesilo na svojim web stranicama”, napominje.
Medak smatra kako ih je maćehinski odnos Ministarstva turizma doveo do rezultata koje imaju sada.
“Ove sinoć upute su napravljene friško, ali ono što je te upute definitivno nisu prilagođene. Treba sjesti i napraviti dijalog da se to prilagodi svemu. Mi imamo jako specifičan posao koji je izrazito ovisan o tome kako mi to prezentiramo. Mi prodajemo memoriju, a ne prodajemo hranu. Mi nismo dućan. Ako gost mora otići sam po kavu, onda će sam otići po kavu”, smatra.
“Tražim obavezno ukidanje članarina za HOK, HGK, ukidanje Ministarstva turizma i ukidanje Hrvatske turističke zajednice”
Napominje kako s Ministarstvom turizma imaju neodnos. “U smislu da nam ne odgovaraju na dopise i apele.
“Mi ugostitelji plaćamo HGK, koji nam ništa ne daje. Mi ugostitelji plaćamo HGK 9 milijuna kuna, oni nam daju budžet 20 tisuća kuna da mi nešto napravimo. Moje je pitanje HGK: Di su pare? To je pitanje i za HOK također. Zašto nas nisu zaštitili? Ja tražim sada obavezno ukidanje članarina za HOK, HGK, ukidanje Ministarstva turizma i ukidanje Hrvatske turističke zajednice. Nek se svi ti novci lijepo presele u cestarine i neka HAC te novce uzme sebi i neka svima da badava cestarinu tijekom čitave godine i više će koristi imati”, rekao je Medak.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.