Goran Vojković, profesor s Fakulteta prometnih znanosti, gostovao je u N1 Studiju uživo gdje je komentirao situaciju u tom sektoru u vrijeme koronakrize.
Komentirajući nove mjere Nacionalnog stožera, uvedene pred blagdane, prema kojima je zabranjeno napuštanje županije, osim u slučaju Grada Zagreba i Zagrebačke županije, Goran Vojković je rekao da postoje pravila koja nemaju smisla.
“Postoje pravila koja su logična, pogotovo kod virologije. Manje druženja znači da se virus manje širi. Postoje i pravila koja nemaju smisla. Sadašnji lockdown po meni ne predstavlja ništa jer imamo blok od više od milijun ljudi koji se mogu kretati, s druge strane ne možete do vikendice u Zagorju ili Dalmaciji gdje ste sigurno sigurniji nego u gradu. Možete otići ako možete platiti. Besmislenost županija se najviše vidi na otoku Pagu. Dva su grada i dvije općine na 8.000 stanovnika (dio je sigurno prijavljen samo zato da ne plaća porez na vikendicu), i dvije županije”, istaknuo je Vojković.
Slična je situacija i s rodnom kućom prvog hrvatskog predsjednika. “Rodna kuća prvog hrvatskog predsjednika Franje Tuđmana je 20 metara od granice Zagrebačke županije. S jedne strane ceste je jedna županija, s druge strane druga županija, ali do rodne kuće se ne može ako ne prijeđete granicu županije. Potpuno je besmisleno. Pitanje je čemu ove mjere. Bilo bi jasno da pola države ima koronu. 1,1 milijun ljudi se može družiti bilo kako i to u najgorem i najurbanijem dijelu, a ako imate kućicu u Lici ili na otoku, ne možete otići iako ste sigurniji”, dodaje.
#related-news_0
Komentirajući kolaps prometne industrije rekao je da su najgore prošli povremeni prijevoznici: “Teško je prošla ova industrija. Najgore su prošli povremeni prijevoznici. I linijski prijevoz i avionski su pali. Kod avionskog se jedan dio poslovnih putovanja neće nikad ni vratiti. Shvatili su da preko Zooma i drugih online rješenja mogu odraditi poslovne sastanke. Bilo je normalno sjesti na avion u Splitu, doći u Zagreb, odraditi dva sastanka i vratiti se. Sad to više neće biti tako. Cijele flote su već završile u starom aluminiju. Doći će nove industrije i modeli. U pomorskom prometu se puno radi na automatizaciji. Bit ćemo iznenađeni koliko se tehnologija promijenila ovih godinu dana.”
Vojković je objasnio da je razgovarao s ekonomskim stručnjakom koji mu je rekao da je Croatia Airlines i ovako u gubicima te da to treba riješiti uz partnera: “Trpamo porezne novce da bismo imali nacionalnu kompaniju, to nema smisla. Enormni novci se u to slijevaju.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.