U ovom trenutku imamo preko 510.000 obrađenih potpisa, a konačni rezultat znat ćemo sredinom sljedećeg tjedna. Očekujemo još više potpisa. To je 30 posto više od potrebnih potpisa, a predat ćemo ih prije nego što sabor nastavi s radom, kazao je Mijat Stanić, čelnik inicijative 'Ne damo naše autoceste' u emisiji 'U mreži prvog'.
Stanić je rekao kako će tražiti da se referendum održi na dan predsjedničkih izbora kako bi se smanjili njegovi troškovi.
Na pitanje očekuje li da će referendumsko pitanje biti poslano na ocjenu Ustavnom sudu Stanić je kazao kako je samo pitanje u skladu sa Ustavom te da se inicijativa konzultirala s ustavnim stručnjacima.
– Ministar koji je rekao da pitanje nije ustavno i nisam siguran da se u Ustav razumije bolje od mene, kazao je Stanić i istaknuo kako su zadovoljni brojem prikupljenih potpisa.
Ekonomski analitičar Damir Novotny kazao je kako bi monetizacija trebala biti financijska, a ne ustavna operacija, piše Večernji list.
– Autoceste čine veliki dio javnoga duga i ako bi se pronašlo rješenje da netko preuzme taj dug to bi značilo mnogo. U Hrvatskoj je javni dug dosegao 80% BDP-a i raste prema 90%, a ako se dogodi prijeti nam 20 godina stagnacije, ako ne i erozija. Ovo je trebala biti jedna od najvećih investicija. Ako bi privatni konzorcij bio spreman platiti 20 milijardi kuna i preuzeti autoceste na dugi rok, ja bih to podržao, kazao je Novotny.
Istaknuo je kako ne postoji rješenje za smanjivanje javnog duga s kojom bi javnost bila zadovoljna.
– Naziv inicijative ‘Ne damo naše autoceste’ je pogrešan jer autoceste nisu naše. Ne vidim prostora za male i jednostavne računice. Ovdje se radi o ekonomsko-političkom problemu jer kad su se autoceste gradile nije bilo ekonomske opravdanosti, niti su one doprinijele razvoju pojedinih dijelova Hrvatske. Druge zemlje su se za gradnju autocesta koristile europskim fondovima pa imaju manje kilometara autocesta po stanovniku od nas, kaže Novotny.
Mijat Stanić kazao je kako su autoceste razvojni projekt Hrvatske.