Predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša rekla je u ponedjeljak u Vukovaru da je u Hrvatskoj 1520 željezničko-cestovnih prijelaza od kojih je 60 posto osigurano samo znakom stop i Andrijinim križem, uglavnom na lokalnim prugama, te da se 2015. planira kvalitetno osigurati 50 željezničko-cestovnih prijelaza.
Suša dodaje da postavljenje smo jednog stoji milijun kuna.
Sušac je još jedanput izrazila sućut obiteljima poginulih u teškoj prometnoj nesreći koja se dogodila u nedjelju na pružnome prijelazu Otok II kad su u naletu teretnog vlaka u automobilu poginule četiri osobe, a dvije koje su ozlijeđene još su kritično.
“Izražavam sućut obiteljima poginulih, još su dvije osobe i nakon operacije u kritičnom stanju, s tim da je mlađa osoba prevezena u KBC Osijek, a starija je zadržana u vinkovačkoj bolnici”, rekla je Suša.
Podsjetila je da su se na tom prijelazu u posljednjih 15 godina dogodile tri prometne nesreće te da je u jednoj od njih poginuo motociklist.
U jučerašnjoj nesreći poginuli su vozač automobila, te majka i dvoje djece, dok su otac i drugi sin u teškom stanju prebačeni u bolnicu.
Suša je istaknula da se, po informacijama kojima raspolaže, teretni vlak kretao dopuštenom brzinom od 50 kilometara na sat te da je strojovođa kočio, no zaustavni put je bio predug i vlak je udario u osobni automobil u kojem su poginule četiri osobe.
Tragedija se dogodila na pružnom prijelazu minimalno osiguranom znakom stop i Andrijinim križem.
U sljedeće četiri godine namjerava se postaviti sustav osiguranja na 200 prijelaza, za što treba osigurati 200 milijuna kuna, rekla je predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša.
I zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić u Vukovaru je izrazio sućut obiteljima poginulih. Govoreći o sigurnosti na prugama ocijenio je kako, nažalost, imamo sustav željeznica iznimno “erodiran”.
“Godinama se zapostavljalo ulaganje u željezničku infrastrukturu, u sve segmente infrastrukture, pa je danas osigurano tek 30-ak posto željezničko-cestovnih prijelaza”, rekao je Antešić.
Antešić i Sušac bili su u Vukovoru na predstavljanju pripreme projektne i ostale dokumentacije potrebne za nadogradnju i elektrifikaciju željezničke pruge Vinkovci-Vukovar.