Bivši dragovoljac zapošljava 130 ljudi i izvozi u 27 zemalja

Vijesti 26. pro 201508:31 > 08:36
Goran Ferbezar/PIXSELL

Hrabrost i vizija presudni su za uspjeh svakog poduzetničkog pothvata. Čvrsto vjeruje u to Vinkovčanin Petar Šimić (51), vlasnik tvrtke Grad – Export.

On je u posljednjih 15 godina uspio malu firmu koja se bavila proizvodnjom lamperije i parketa, pretvoriti u najvećeg proizvođača ukrasnih panela za ulazna vrata u jugoistočnoj Europi

Šimićeva tvrtka godišnje proizvede oko 40.000 panela koje izvozi u 27 zemalja, uz ostalo, Rusiju, SAD i Kanadu. Više od 70 posto proizvodnje proda se u inozemstvu. Zapošljava oko 130 radnika, većinom mladih. Godišnji prihodi veći su mu od 45 milijuna kuna, a sve to prati višemilijunska dobit koju redovno reinvestira u kupovinu novih strojeva i tehnologija, piše tportal.

U poduzetničke vode bacio se krajem 1992, nedugo nakon što je izišao iz rovova gdje je kao dragovoljac branio rodni grad. Prije rata radio je kao voditelj maloprodaje u Dilj industriji građevinskog materijala, a po struci je inženjer finalne obrade drveta.

‘Kad je na linije razgraničenja došao UNPROFOR i kad su prestali veći sukobi, mislio sam da više mogu pomoći na drugačiji način nego primati vojnu plaću ni za što. Prvo sam krenuo s proizvodnjom lamperije i brodskog poda, a zatim i parketa. S PVC-om sam se prvi put susreo 1999. i tad sam shvatio da je to materijal budućnosti’, priča Šimić.

Njegovo predviđanje pokazalo se više nego točnim. Na tržištu građevinske stolarije (prozori i vrata) danas premoćno prevladava PVC s više od 70 posto udjela. Ostatak stolarije radi se od aluminija, 20-ak posto tržišta, dok manje od deset posto su prozori i vrata od drveta.

‘Nisam se htio upuštati u tržišnu utakmicu s proizvođačima PVC stolarije, već sam se okrenuo proizvodu koji oni trebaju, a to su dekorativni paneli. Prvi smo u ovom dijelu Europe krenuli s tom proizvodnjom. U tom trenutku tržište od Slovenije do Grčke bilo je u rukama engleskih proizvođača panela. Uspjeli smo ih istisnuti u roku tri – četiri godine. Nisu nam mogli konkurirati cijenom jer su imali povećani trošak transporta i dostave’, objašnjava Šimić.

Prije pet godina uz PVC panele krenuo je i s proizvodnjom aluminijskih panela koje većinom plasira na tržište zapadne Europe. Tamo se uspio probiti u vrijeme gospodarske krize 2006. – 2007 godine, koja je tad, prije Hrvatske, drmala zemljama poput Njemačke i Austrije.

‘Sigurno u svemu tome ne bi uspio da mi se nisu pridružili sinovi Mario i Alen. Oni su se uključili u rad tvrtke prije pet godina. Moj šogor Ivo Matijević je šef proizvodnje. Prije godinu dana pridružila nam se i kći Matea. A željno iščekujemo i najmlađeg Ivana koji je treća godina ekonomije. Mislim da bez tog obiteljskog okruženja ne bih uspio. Uostalom, zapadno gospodarstvo počiva na ovakvim obiteljskim tvrtkama srednje veličine’, kaže Šimić.

Mario (28) i Alen (27) najveći su ‘krivci’ što su Šimići krenuli u još jedan juriš na zapadna tržišta s novim brendom – Eutherm. Riječ je o njihovoj tvrtki koja proizvodi gotova aluminijska ulazna vrata, ali s naglaskom na ekskluzivnost. Cijena im se kreće od 1.500 do čak 10.000 eura i prije svega su namijenjena za one dubljeg džepa.

Grad – Export, ovisno o potrebi, zapošljava od 130 do 150 ljudi. Uskoro će se otvoriti 20-ak novih stalnih radnih mjesta kad se dovrši nova hala u kojoj će biti smještena moderna linija zaplastificiranje aluminija vrijedna milijun eura, piše tportal.