Fuchs: Sve mjere ostaju iste kao što su i bile, ne bih zatvarao škole

Vijesti 25. lis 202121:34 1 komentar
maska, škola, učionica, djeca s maskama, nastava, zaštitne maske, nastava uživo
Brandon Bell / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs bio je gost RTL Danasa u kojem je komentirao aktualne koronavirus brojke u školama koje se samo povećavaju.

Kaže kako će o tome hoće li djeca nakon jesenskih praznika djeca ići na online nastavu, odlučivati lokalni stožeri: “Na osnovu lokalne epidemiološke situacije. Sve mjere ostaju iste kao što su i bile. Naš model koji se pokazao jako dobrim prošle godine, preuzet od Svjetske zdravstvene, dapače sve ostale zemlje su upravo prešle na taj model, u ovom trenutku i one zemlje koje su imale najveći lockdown i imale su zatvorene škole primjenjuju ovaj model. Dakle, sjetite se, Slovenija, Austrija, Austrija sad pooštravaju mjere za one koji nisu cijepljeni, ali škole ostaju otvorene. Koliko ja znam, na današnji dan svega dvije zemlje imaju online nastavu, ja mislim da je jedna Makedonija, a druga Latvija ili Litva, ne znam, nisam sto posto siguran, ali jedna od te dvije zemlje.”

VEZANE VIJESTI

Kaže kako će lokalni stožeri donijeti svoje odluke, ali kako po logici, ako djeca već imaju praznike, da lokalni stožeri mogu donijeti odluku online nastavi ta dva dana, piše RTL.

Kaže kako imamo problem jer je veći broj djece zaražen u školama u odnosu na prošlu godinu: “Ako se sjetite, prošle godine smo rekli, neće biti problema kod djece i nije ih bilo, svega dva posto, sada naravno i to smo rekli ranije, da će se pojaviti s obzirom da virulentnost delta soja, on je puno zarazniji, prema tome, je našao mogućnost tom svojom mutacijom da probije djelomično imuni sustav i postao je zarazniji i za djecu.”

Fuchs kaže kako nije problem u produljenju praznika: “Bitna stvar s epidemiološke pozicije, da djeca, ajmo reći nisu grupirana u školi. Prema tome, nemojmo micati praznike. Vi se vjerojatno referirate na izjavu djelomično ministra Božinovića.”

Dodaje kako oni o tome i razgovaraju. Također objašnjava kad se produljuju praznici da to sa sobom povlači i mijenjanje stanica.

“Ali online nastava je moguća, možemo prijeći bilo kada na online nastavu, to smo i prošle godine. Imamo snimljene nastavne materijale, imamo Školu na trećem, imamo sve pripremljeno i kontinuirano se radi.”

Kaže kako lokalni stožeri mogu donijeti odluku o online nastavi, ako veliki broj zaražene djece ili lošu epidemiološku situaciju: “I to se može napraviti odmah i može se naravno i ova dva dana generalno napraviti, ali ako proglašavate prelazak nacionalni na online nastavu, morate donijeti odluku na razini Vlade i morate jednako tako tu unutra sukladno zakonodavstvu reći kada će se djeca vratiti u školu, a što ako situacija tada ne bude bolja.”

Kaže kako proglašavanje online nastave na nacionalnoj razini nije opcija: “Opcija je lokalno, a mi ćemo razgovarati, ako što smo i do sada, sa svakom županijom, sa svakim županom, to nama nije problem. Mi komuniciramo stalno s njima pa ćemo sve te varijante prodiskutirati.”

Kaže kako je jako bitno je li odraslo stanovništvo cijepljeno, odnosno preboljelo covid-19. Naveo je za primjer Varaždinsku i Međimursku županije: “Djeca ne završavaju s teškim kliničkim slikama. Problem je upravo u onom dijelu da mogu prenijeti virus ukućanima. Ali oprostite, 48 posto ovog našeg stanovništva se nije cijepilo.”

Kaže kako on ne bi zatvarao škole, ali kako je problem u tome što ne mogu dignuti procijepljenost stanovništva.

Za kraj se osvrnuo na mentalno zdravlje djece, što zbog pandemije, što zbog online nastave. Naglasio je kako upravo zbog tog inzistiraju na individualnim pristupom: “Da ta online nastava bude što je moguće manje prisutna u našem obrazovnom sustavu jer pored toga što ona nikad ne može biti takva koliko god se mi kleli u tehnologije i načine takvih alata podučavanja, oni nisu dobri.”

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare