Kostelić jedrima solo preko Atlantika u najzahtjevnijoj regati Route du Rhum

Vijesti 04. stu 202210:48 0 komentara
N1

Legendarna jedriličarska utrka Route du Rhum starta u nedjelju, 6. studenog i okuplja najvještije i najhrabrije koji će se jedrima uputiti preko Atlantika, od starta u Saint-Malou u Francuskoj bez zaustavljanja do Pointe-à-Pitrea u Guadeloupeu. Među njima u najizazovniju utrku nautičke karijere ide i naš povijesno najbolji skijaš, Ivica Kostelić, koji je posljednjih godina aktivan u nautici i niže uspjehe kao jedriličar. O pripremama za regatu Route du Rhum govorio je za Novi dan.

Bilo je potrebno odjedriti određeni broj utrka u svojoj klasi, moja je klasa 40, poslije je trebalo napraviti i solo kvalifikaciju za utrku, to je bilo 1300 milja solo jedrenja s određenim zahtjevima u smislu vjetra. Kada to sve učinite prema broju prejedrenih milja ste na listi ispred onih koji imaju manji broj, rekao je Kostelić.

138 solo jedriličara u nedjelju isplovljava kako bi na jedra preplovili Atlantik. Kostelić je opisao pripreme, među kojima je i posebno opremljen brod.

Moj brod je klasa 40, to je 12 metarski brod, njih ima najviše u ovoj regati, 55 brodova. 2013. je godište, stariji je dizajn, realno po performansama stoji u zadnjoj trećini flote, ali je izvrstan brod, robustan, bio je vrlo uspješan i ulijeva mi samopouzdanje pred ovu utrku, rekao je.

Estremni uvjeti u prvih tjedan dana

Natjecatelji za ovu utrku trebaju najbolje moguće psihičke i fizičke vještine, riječ je o dugogodišnjim pripremama, a među najvećim izazovima je i kako se odmoriti i kada spavati.

“Želim izbjeći pucanje opreme, pogotovo ključne opreme, tu prije svega mislim na autopilot i opremu za upravljanje brodom. U prvih tjedan dana vremenski uvjeti bit će teški, ekstremni i treba paziti da se nešto ne slomi, bit će zapravo teško proći bez puknuća i kvarova, ali uz malo sreće, treba to prebroditi pa bi nakon Azora trebali imati malo ljudskije uvjete”, rekao je Kostelić.

“Treba paziti na sebe, odmarati se kad je to moguće. Treba se pokušati odmoriti jer dok traje jaka ciklona, nema spavanja, čovjek je stalno na dužnosti, u kokpitu. Treba se brinuti da energetski nivo bude uvijek na zadovoljavajućoj razini, da se ne dovedete u stanje u kojem ne možete funkcionirati jer to onda više nije stvar lošeg rezultata, nego može biti opasno”, zaključio je Kostelić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!