Markuš: Vozači saniteta imaju 1500 kuna manje od vozača hitne, a rade dva posla

Vijesti 17. pro 202110:13 > 13:56 1 komentar
N1

Vladimir Markuš iz Sindikata medicinske sestre/tehničari zajedno gostovao je u Novom danu te je govorio o razlikama u koeficijentu kod vozača saniteta i hitne pomoći.

“Mi se u dobroj nadi nadamo da će problemi biti riješeni. Iako, dugo vremena to sve traje i uvijek smo imali istu priču, neka čekamo, da budemo strpljivi, ovo što ste vi sad rekli to smo i na zadnjem sastanku s Ministarstvom zdravstva doznali, skeptični smo jer se sve ovo vrijeme obećavalo, ali ništa se nije dogodilo. Ipak, iskreno se nadamo sada jer su sada s time istupili u javnost”, kaže Markuš.

“Ne znamo zašto je došlo do razlike”

Objasnio je i u čemu je problem:

“Nas vozača je većina, to je oko 700 vozača saniteta i medicinskih sestara i tehničara u vozilu. Manji dio je na koeficijentu 0,95, dok je veći dio na koeficijentu0 ,77 gdje su nama smanjena mjesečna primanja od 1000 do 1500 kuna, a ponavljam obavljamo iste poslove, ista vozila vozimo, a primamo manju plaću.

Reformom zdravstva 2011,. počeli su se osnivati zavodi za hitnu medicinu, neki sanitetski prijevozi su potpali pod njih, a većina je ostala pod domovima zdravlja i tu nastaje problem. S tim razdvajanjem jedan dio ostaje na postojećem koeficijentu 0,95, dok se veći broj skida na koeficijent 0,77. Mi ne znamo zašto je došlo do te razlike. Po meni je trebalo biti, ako smose odvojili, da smo i mi trebali ostati na jedinstvenom koeficijentu, ne bi smjelo biti razlike. Vozači hitne medicine imaju jedinstven koeficijent 0,95 u cijeloj Hrvatskoj”, veli.

U čemu je razlika između vozača saniteta i vozača hitne?

“Razlika je u samom poslu, hitna medicina spada u žurne medicine i rade po pozivu, mi ne radimo po pizivu, mi smo hladni pogon, mi prvi dan dobimo prijevoze za drugi dan, to je ogroman broj prijevoza, tu su kemoterapije, razna zračenja, kontrole po bolnicama, vozimo ljude na dijagnostiku. Mi vozimo nepokretne i teško pokretne pacijente kojima smo mi jedini način da dođu do bolnica”.

“Vozači saniteta rade dva posla”

Dodaje i kako se tvrdi da su vozači hitne pod većim stresom jer voze pod rotirkama i sirenom, a to je opasnije pa da im je zato dodijeljen koeficijent 0.95.

“Mi imamo na dnevnoj bazi toliko prijevoza, da mi sa svojim kapacitetima to jedva pokrivamo i tu nastaju problemi da se i mi moramo žuriti i nekad više pacijenata voziti u vozilu nego je propisano.

Mi već dugo ukazujemo na taj problem, to nije problem od jučer nego od 2011., ali htio bih naglasiti, što se tiče posla, ja mogu slobodno reći da vozači saniteta rade i dva posla. Uz sav svoj posao hladnog prijevoza mi obavljamo i poslove iz hitne medicine. Na primjer, u Bjelovaru se dogodi prometna, hitna izlazi na teren, obavlja poslove, kupi unesrećene, vozi u Bjelovarsku bolnicu, gdje ga obrađuju i ako je potreban hitan prijevoz u Zagreb to odrađuje sanitet. Sanitet ima pripravnost za hitne poslove. Sanitet kupi i doktora i sestru i svu opremu i pod svjetima i pod rotirkama vozi u Zagreb. Gledajte paradoksa, ako je nesreća blizu, ta hitna vozi unesrećenog kilometar, dva ili tri, a ako ga treba prebaciti u Zagreb, to radi sanitet i vozi ga po 50 kilometara do Zagreba pod rotirkama i sirenom i trebali bi biti plaćeni 0.95”. objasnio je.

Hoće li obustaviti rad?

“Ja sam jučer izjavio da ćemo, s obzirom na njihovo zadnje obećanje, što iskreno vjerujem da će se ispuniti, dali smo im prostora do kraja siječnja da se to donese i stupi na snagu, ako se to neće dogoditi mi ćemo biti prisiljeni na ustavnu tužbu i obustavu rada. Nama nije cilj raditi obustavu rada, mi smo to već imali pravo napraviti. U procesu mirenja je potpisan zaključak gdje su se oni obavezali da će najkasnije u roku 3 mjeseca ispuniti svoje obaveze i da ćemo dobiti uredbu o radnim mjestima i da ćemo se priznati kao vozači saniteta, a ne kao dosad jer mi ne postojimo u uredbi nego se vodimo kao vozači lakih i teretnih vozila, mi nemamo ni svoj identitet. Mogli smo nakon tog ići u obustavu rada, jer oni isu svoje obaveze ispunili”.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare