Manje od sat vremena bilo je dovoljno da bi se razgrabila najatraktivnija vozila u programu kupnje energetski učinkovitih vozila. U 50 minuta planuo je cijeli program subvencija za kupnju električnih i plug-in hibridnih vozila za koje je država kroz Fond za zaštitu okoliša izdvojila 103 milijuna kuna. U Novom danu gostovao je Mario Mihetec, voditelj službe za energetsku učinkovitost u Fondu za zaštitu okoliša.
“Jučer u 8 sati otvorili smo javni poziv, došlo je 1711 prijava za 2034 vozila. Treba napomenuti da vozila još nisu prodana, tek rezervirana. U narednom razdoblju korisnici moraju napraviti još neke korake da prijeve budu završene”, rekao je Mihetec.
Od prošle godine natječaj se odvija po novom modelu prijave – prijave rade prodajna mjesta u ime prijavitelja.
“Javili su nam se distributeri, porizvođači koji su pojasnili koja vozila se mogu naći na našem tržištu i gdje će ih prodavati. Temeljem tog iskaza interesa smo našli bazu podataka, svaki potencijalni priajvitelj mogao je naći vozilo i lokaciju gdje se ono može kupiti. Nakon iskaza interesa utvrdili smo da imamo 301 prodajno mjesto i 539 modela vozila. Jučer je tema bila rezervacija sredstava, prijavitelji su upali u pool i sada imaju 8 dana za uplatiti obavezni minimalni predujam koji ukazuje na ozbiljnost i on može biti maks sedam posto subvencije. Prijave će biti pregledane svima koji ih završe u osam dana. Nakon pregleda, za one za koje se utvrdi da udovoljavaju uvjetima stvorit će se ugovor o financiranju. Rok za kupovina bit će 12 mjeseci od primanja ugovora u ruke”, objasnio je Mihetec.
Novi je model znatno podigao realizaciju, ona je sada na 85-87 posto, kaže Mihetec. Svjesni su problema u autoindustriji, no prema informacijama od distributera vozila će biti i 12 mjeseci je dovoljan rok da se vozilo kupi.
koja su se vozila kad su električna tražila? Natječaj je bio raspisan za skutere, mopede, trokolice, putnička vozila i osobna vozila. 60 posto prijava je bilo od fizičkih osoba, i najviše su se tražili Renault Twingo i Daciu Spring – manja gradska električna vozila koja su ipak nešto jeftinija od ostalih.
“Ako vozilo košta 200.000 kuna, sa subvencijom od 70.000 košta 130.000 kuna. I dalje to nije mali novac, ali kroz eksploataciju vozila, punjenje koje je relativno jeftino, održavanje je značajno manji trošak… Kad pogledamo da veliki proizvođači sve više govore i potvrđuju odustajanje od motora s unutarnjim izgaranjem, kad gledamo EU i strateške dokumente, električna vozila svakako su budućnost”, rekao je Mihetec.
Otkad je Fond zpaočeo s ovakvim programom sufinancirano je preko 6500 energetski učinkovitih.
“S prelaskom na ovakav model smo napravili jako veliki korak, dobili garanciju distributera da će vozila biti na tržištu, minimalnim predujmom smo osigurali ozbiljnost prijava. Dok nismo imali takav model realizacija je bila niža. Ljudima je pomoglo da prodajna mjesta rade prijave jer su već prošle godine započela po tom načinu i one su se izvještile i dokumentacija koja dolazi je kvalitetnija. Radit će se revizije pa će se sukladno tome odlučiti koji je sljedeći korak za poboljšanje”, kaže Mihetec.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare