Jedinica, dvojka, trojka... Sve do osmice. Golf je jedan od najčešćih automobila na cestama u susjednoj bosni i Hercegovini. Ako ne i najčešći. Ljudima najdraži - vrlo vjerojatno.
Do rata su se proizvodili u čuvenoj Tvornici automobila Sarajevo, u ratu spašavali živote, a danas su simbol i ljubav, za mnoge.
Među njima je i Amar Bašić, koji je svog Golfa naslijedio od oca. Radi se o Golfu 2, ali je Amar u njega ugradio i dijelove trojke i četvorke. Sada je unikatan i njemu omiljeni. Posebno ga pazi i redovno održava.
“Ja inače vozim Volkswagena u privatne svrhe, mlađeg 25 godina, koji nema nikakve razlike u tehničkoj ispravnosti u odnosu na ovog Golfa koji je 1985. godište. Čak i kad sam bio na tehničkom pregledu, posljednji put u srpnju, ljudi kažu da nisu vidjeli bolje kočnice na autu”, objašnjava Amar za N1 BiH.
Na pitanje šta je to u Golfovima iz 80-tih što ih i danas čini dobrim automobilima i kako je moguće da su još ispravni i da se koriste svakodnevno, Amar odgovara: “Prvo – jeftino održavanje. Jedan običan Golf nije bio skup za održavati. Najosnovnije: Mijenjanje ulja, kočnica, pakni, to je bilo jeftino. Zatim su i kotači i i gume također bili jeftini. Znamo poznate priče iz rata, kako su sipali ulje i vozili tog istog dizela kojeg ja imam.”
“Golf je narodni auto, generacije su uz njega odrastale, pouzdan je i malo se kvari”, kaže nam Adnan, vlasnik automehaničarske radionice, koji je i sam veliki ljubitelj Golfa.
“Ja inače volim Golfa i uvijek imam jednog Golfa ispred kuće. U malo lošijem stanju ili boljem, uglavnom, što bi jedan moj drug rekao ‘Golf je ikona našeg podneblja’, Balkana. Tako da bi pred svakom kućom trebao biti jedan Golf 2 ili 1, kao neka uspomena na neko vrijeme”, ovako svoju ljubav prema Golfu opisuje Adnan Dedagić, automehaničar i autoelektričar.
Golf je osamdesetih u Jugoslaviji bio statusni simbol. Svi su ga željeli, a mogli su ga imati samo oni nešto bogatiji. Četiri desetljeća kasnije, isti ti modeli iz osamdesetih, prava su atrakcija na cestama, na meti su kolekcionara, a nekima i dalje služe kao svakodnevno prijevozno sredstvo. A od Adnana smo čuli i da kod Golfa postoji jedan dio koji se najbrže kvari, a to je – vozač.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!