Što nam donosi liberalizacija plinskog tržišta saznali smo od plinskog eksperta iz Hrvatske stručne udruge za plin, inženjera Zorana Dojčinovića.
Kada je gorivo za automobile u pitanju, tržšte je liberalizirano, sa strujom nije bilo lako, ali i tu smo se liberalizirali. Kakva je situacija kad je plin u pitanju?
Liberalizacija je proces.Treba znati da su zemlje EU imale više vremena za taj proces oko 10 godina. Mi to radimo praktično 4 ili 5 godina. Usvajanjem energetskog paketa smo puno napravili. Ostala je je još liberalizacija u kategoriji potrošača. Liberalizacija će donijeti veću konkurentnosti i veće izvore dobave. EU se temelji na postulatu slobodnog protoka roba i usluga.
Jesmo li u tom procesu dobivali packe od EU?
Mogu reći da je puno napravljeno i znam da je to kratko vrijeme. Ne mogu biti kritičan prema kolegama jer to je nešto što je trebalo usvojiiti kroz praksu i dokumente. Ne bih bio previše kritičan prema plinskom sektoru, ali naravno da uvijek može bolje. Po dokumentima i onom što je politika rekla još ovu godinu je to pod direkcijom države. Po svim dokumentima koje smo potpisali mora se otvoriti i zadnja kategorija gdje će se plin podavati kao i struja.
Možemo li očekivati daljnji pad cijena plina jednom kada se tržište u potpunosti otvori?
Usklada je odjek s tržišta. Uvjeti su takvi da je godinama izvor dobave bio samo iz Rusije. Otvaranjem tržišta žele se stvoriti uvjeti da plin bude dostupan, siguran i da ga možete uzeti iz više izvora. To znači tržišnu utakmicu koja će se zaoštriti. Tržište će odrediti što će se događati, ali možemo očekivati da najviše imaju benefita potrošači.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.