Današnji sastanak radne grupe predstavnika dijela dobavljača i financijskih institucija i Agrokora, kojem je cilj bio definirati načela za uređivanje odnosa u vezi mjenica izdanih od strane društava koncerna Agrokor, rezultirao je Promemorijom otvorenog tipa kojom se utvrđuju mogući modeli rješavanja situacije s mjenicama.
Dokumet kojim se želi riješiti situacija s mjenicama mogu prihvatiti svi dobavljači i vjerovnici koji imaju mjenice Agrokor koncerna, priopćili su iz Agrokora.
Po završetku sastanka Promemorija je poslana koordinaciji financijskih institucija i koordinaciji dobavljača, koji su pozvani pristupiti joj čim prije. Agrokor je pozvao sve zainteresirane strane da Promemoriji pristupe do kraja idućeg tjedna.
Pristupanjem promemoriji vjerovnici i dobavljači mogu osigurati da se uz određene uvjete nad dobavljačima ne provode prisilne naplate. Naime, prema Promemoriji vjerovnici odnosno financijske institucije koje joj pristupe neće poduzimati radnje prisilne naplate do 31. svibnja 2017. godine, odnosno do duljeg datuma, uz uvjet sklapanja bilateralnog pravnog posla između vjerovnika i dobavljača.
Bilateralni pravni poslovi predviđeni promemorijom su primjerice odgođeno plaćanje potraživanja do obustave postupka izvanredne uprave, u slučaju odobrenja tijela nadležnog za rad vjerovnika, zatim kredit odobren od strane kreditnih institucija ili drugi načini prihvatljivi vjerovniku i dobavljaču.
Kako pojašnjavaju u Agrokoru, dokument ima za cilj osigurati dodatno vrijeme unutar kojeg nema prisilne naplate nad dobavljačima i u kojem dobavljači i vjerovnici mogu procijeniti sve opcije koje im stoje na raspolaganju, sukladno svojim interesima, potrebama i mogućnostima.
Promemorija predviđa i osnivanje radne grupe sastavljene od predstavnika vjerovnika, dobavljača i Agrokora, koja bi se bavila svim provedbenim i tehničkim pitanjima i koordinirala daljnju suradnju dobavljača, vjerovnika i Agrokora po pitanju mjenica.
Tekst Promemorije možete pročitati u nastavku:
“Promemorija sa sastanka koordinacije dobavljača, financijskih institucija i Društva Agrokor d.d.
Polazeći od činjenica:
(i) da su društva koncerna Agrokor i to: društvo Agrokor koncern za upravljanje društvima, proizvodnju i trgovinu poljoprivrednim proizvodima, dioničko društvo, Zagreb (Grad Zagreb), Trg Dražena Petrovića br.3, OIB 05937759187 (dalje: Agrokor d.d.) i njegova ovisna i povezana društva navedena u rješenju Trgovačkog suda u Zagrebu, posl.br. St – 1138/17 od 10. travnja 2017. i mogućim dopunama tog rješenja («članice Grupe») izdavali Dobavljačima mjenice radi podmirivanja svojih novčanih obveza;
(ii) da su Vjerovnici vršili otkup mjenica izdanih u korist Dobavljača od članica Grupe kao glavnih mjeničnih dužnika te da su dobavljači u postupku otkupa mjenica izdane mjenice prenosili (indosirali) u korist Vjerovnika;
(iii) da su Vjerovnici vršili otkup potraživanja Dobavljača prema članicama Grupe temeljem isporučene robe i usluga («Regresni faktoring»);
(iv) da su Dobavljači, pored solidarne obveze za isplatu mjenica članica Grupe, ujedno i glavni mjenični dužnici po mjenicama i drugim instrumentima osiguranja danim kao sredstvo osiguranja za obvezu mjeničnog jamstva, a koje su korištene za (re)financiranje mjenica izdanih od članica Grupe;
(v) da prema Dobavljačima potencijalno mogu istovremeno biti postavljena dva zahtjeva za isplatu tražbina: jedan s osnove regresne obveze po mjenicama izdanim od članica Grupe i drugi s osnove obveze glavnog mjeničnog dužnika temeljem instrumenata osiguranja danih za refinanciranje od strane Vjerovnika (sva potraživanja Vjerovnika prema Dobavljačima opisana u točkama od (ii)- (v) zajedno: «Potraživanja»);
(vi) da su Dobavljači potpisivanjem indosamenta postali mjenični dužnici koji solidarno odgovaraju za isplatu mjeničnog iznosa, odnosno sklapanjem ugovora jamčili za naplatu ustupljenih potraživanja;
(vii) da su članice Grupe prestale izdane mjenice plaćati odnosno, plaćati obveze po dospijeću;
(viii) da je nad članicama Grupe, rješenjem Trgovačkog suda u Zagrebu, posl.br. St – 1138/17 od 10. travnja 2017. otvoren postupak izvanredne uprave;
(ix) da prisilna naplata Potraživanja prema članicama Grupe za vrijeme trajanja postupka izvanredne uprave nije dozvoljena;
strane smatraju da je u njihovom zajedničkom i najboljem interesu pristupanje ovoj Promemoriji.
I.
Svrha ove Promemorije je definiranje uvjeta pod kojima će se Vjerovnici suzdržavati od postupaka prisilne naplate Potraživanja, kao i načela kojima će se Vjerovnici i Dobavljači voditi u nastojanjima mirnog rješenja međusobnih odnosa nastalih povodom činjenica i okolnosti koje su uvodno opisane.
II.
Vjerovnici za vrijeme trajanja postupka izvanredne uprave suzdržavat će se od pokretanja i vođenja postupaka prisilne naplate Potraživanja protiv Dobavljača ukoliko su kumulativno ispunjeni sljedeći uvjeti:
a) Dobavljač je priznao Potraživanje Vjerovnika s osnova mjenice, mjeničnog jamstva ili Regresnog faktoringa;
b) Dobavljač je sklopio pravni posao s Vjerovnikom kojim Vjerovnik i Dobavljač, sukladno svojim interesima i mogućnostima, postižu međusobno prihvatljiv dogovor o načinu uređenja međusobnih odnosa u vezi Potraživanja;
c) Dobavljač nije pokrenuo niti vodi sudski ili bilo kakav drugi postupak svrha kojeg je osporavanje Potraživanja
d) Dobavljač je pristupio Promemoriji i sklopio s Vjerovnikom posao iz točke b) najkasnije do 31. svibnja 2017. godine.
U cilju omogućavanja što bržeg i jednostavnijeg sklapanja posla iz točke (b) ovog članka, u Prilogu C se daje pregled mogućih modela uređenja međusobnih odnosa («Modeli»), pri čemu su Vjerovnici i Dobavljači slobodni bez ograničenja nuditi i dogovarati i drugačija rješenja na bilateralnoj osnovi.
Pod pretpostavkom da su ispunjeni svi uvjeti navedeni pod (a), (b) i (c) ovog članka, te da Dobavljač izvršava svoje obveze iz pravnog posla sklopljenog sukladno točki (b) ovog članka pokretanje postupka prisilne naplate Potraživanja (sudske ili izvansudske) suprotno odredbama ovog stavka smatrat će se preuranjenim i nedopuštenim.
III.
Promemorijom svi njeni potpisnici potvrđuju da će uložiti, u granicama svojih mogućnosti, najveće napore a Grupe da se pronađe zajedničko i prihvatljivo rješenje s ciljem da u najvećoj mogućoj mjeri svoje obveze u vezi kojih su nastala Potraživanja podmire članice Grupe.
IV.
Potpisnici Promemorije obvezuju se u roku od 7 dana imenovati zajedničku radnu grupu koja će imati 7 članova, od kojih će biti 3 predstavnika Vjerovnika, 3 predstavnika Dobavljača i 1 predstavnik članica Grupe koji koordinira radom radne grupe. Cilj radne grupe je:
* priopćavanje svrhe i sadržaja Promemorije javnosti i zainteresiranim stranama
* koordinacija aktivnosti potrebnih za provedbu Promemorije
* davanje prijedloga za eventualne modifikacije Modela
* komunikacija s tijelima nadležnim za nadzor rada Vjerovnika i Dobavljača, članicama Grupe u mjeri u kojoj je to nužno za provedbu svrhe i ciljeva Promemorije
* omogućavanje okvira za konstruktivan i operativan dijalog i suradnju između Vjerovnika i Dobavljača, kao i osoba koje imaju interes pristupiti Promemoriji u jednoj od tih dviju uloga;
* osigurati uravnoteženo, ujednačeno i dosljedno tumačenje i primjenu načela i Modela prihvaćenih Promemorijom sa svim uključenim stranama
V.
Pristupanje Promemoriji omogućeno je svim osobama koje su na dan otvaranja postupka izvanredne uprave nad članicama Grupe bile dobavljač članica Grupe s jedne strane, odnosno koji su financijska ili kreditna institucija koja ima potraživanje koje po svojem opisu odgovara definiciji Potraživanja, s druge strane.
U Zagrebu, 14. travnja 2017.
Agrokor d.d.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.