Osiguravajuća društva u ožujku su zaračunala ukupnu bruto premiju veću od 2,9 milijardi kuna, što je gotovo šest posto više nego u istom mjesecu 2018. godine, pokazuju kumulativni podaci koje je objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).
Na rast ukupne zaračunate bruto premije u tom razdoblju utjecao je rast premije u neživotnim osiguranjima, i to za 10,8 posto, na 2,1 milijardu kuna.
Istodobno je premija u životnim osiguranjima smanjena za 4,4 posto, na 835,5 milijuna kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom u ožujku od 542,2 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 4,7 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u ožujku od 511,5 milijuna kuna, ili 5,05 posto više nego u ožujku 2018. godine.
U prva tri mjeseca ove godine sklopljeno je 520.286 polica, što 25.759 polica ili 5,2 posto više nego u istom razdoblju lani, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 983,09 kuna, što je na godišnjoj razini za 0,15 posto manje, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 645,6 milijuna kuna, ili 2,15 posto manjom u odnosu na ožujak 2018. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je u ožujku zaračunata bruto premija od 154,3 milijuna kuna, što je pad za 12,1 posto na godišnjoj razini.
Dopunska osiguranja životnog osiguranja imala su zaračunatu premiju od 31,97 milijuna kuna i snižena su za 6,18 posto, itd.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje – s 887,03 milijuna kuna ima tržišni udio od 30,17 posto.
Drugi je Allianz Zagreb, s premijom od 449,7 milijuna kuna i tržišnim udjelom od 15,3 posto, a treći Euroherc, sa 277,9 milijuna kuna premije i udjelom na hrvatskom tržištu osiguranja od 9,45 posto.