Osiguravajuća društva su krajem kolovoza imala ukupnu zaračunatu bruto premiju od 7,25 milijardi kuna, što je 1,9 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 3,7 posto, na 5,46 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 15,8 posto, na 1,8 milijardi kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem kolovoza od 1,72 milijarde kuna, što je na godišnjoj razini porast od 9,74 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 1,63 milijarde kuna ili 9,91 posto više nego u kolovozu 2019. godine.
U prvih osam mjeseci ove godine sklopljeno je 1.633.288 polica, što je 16.873 police ili jedan posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.000,26 kuna, što je na godišnjoj razini više za 8,8 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja najveći udio pripada klasičnom životnom osiguranju s premijom u iznosu od 1,5 milijardi kuna, ili 13,4 posto manjom u odnosu na kolovoz 2019. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 203,46 milijuna kuna, što je pad za 33 posto na godišnjoj razini.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 2,9 posto, na dvije milijarde kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 27,9 posto, koliko je iznosio krajem kolovoza prošle godine, na 27,6 posto krajem osmog mjeseca ove godine.
Drugi je Euroherc, s tržišnim udjelom od 11,9 posto i uz porast zaračunate bruto premije za 5,8 posto, na 861,4 milijuna kuna. Slijedi Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 17,4 posto, na 810,1 milijun kuna, uz tržišni udio od 11,2 posto.
Četvrto mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Wiener osiguranje, kojem je zaračunata bruto premija na godišnjoj razini skočila za 10,6 posto, na 716,8 milijuna kuna, dok je tržišni udio porastao s 8,77 posto u kolovozu prošle na 9,9 posto u osmom mjesecu 2020. godine.