ritanski niskobudžetni avioprijevoznik EasyJet dogovorio je s europskim proizvođačem Airbusom odgodu isporuka naručenih zrakoplova kako bi se lakše nosio s posljedicama pandemije koronavirusa.
Financije aviokompanija nalaze se pod velikim pritiskom zbog pandemije covida 19 koja je potaknula vlade da ograniče putovanja kako bi suzbile širenje virusa.
Britanski easyJet se tako sve više zadužuje, smanjuje isplatu dividiendi dioničarima i prodaje desetke zrakoplova kako se održao na površini dok se sektor putovanja ne oporavi. U prošlom je mjesecu izvijestio o gubitku od 1,7 milijardi dolara.
Danas su izvijestili da će isporuka 22 Airbusova zrakoplova, dogovorena u razdoblju od 2022. do 2024. godine, biti odgođena, s rokovima isporuke od 2027. do 2028. godine.
Odgođeno će biti još 15 rokova isporuka u razdoblju od 2022. do 2024. kako bi se bolje podudarali s predviđenim sezonskim zahtjevima.
EasyJet je priopćio da će, prema uvjetima sporazuma s Airbusom iz 2013. godine, ukupna cijena u gotovini biti povećana.
The changes will result in easyJet taking no deliveries in 2021, eight in 2022, seven in 2023 and 18 in 2024.
Prema dogovorenim izmjenama, EasyJetu iduće godine neće biti sporučen nijedan zrakoplov, u 2022. bit će ih isporučeno osam, u 2023. sedam a u 2024. ukupno 18.
Airbus ostaje bez malezijskih narudžbi?
Airbus je odvojeno priopćio da bi mogao izgubiti više od pet milijardi dolara narudžbi ukoliko sud usvoji prijedlog restrukturiranja duga niskobudžetnog malezijskog prijevoznika AirAsia, prema sudskim dokumentima.
AirAsia X niskobudžetni je ogranak AirAsia Groupa specijaliziran za letove na udaljene destinacije. Niže gubitke još od lipnja 2019. godine a malezijska vlada u studenom je odbila njegov zahtjev za državnom pomoći pa je zatražio zaštitu od vjerovnika.
Prošlog tjedna dioničari su odobrili njegov plan restrukturiranja duga i AAX sada traži dozvolu suda za sastanak s vjerovnicima.
BOCA, kompanija od koje je prijevoznik unajmio velik broj zrakoplova, osporava plan restrukturiranja duga, tvrdeći da favorizira Airbus. Smatraju također da izračun budućeg duga ne bi trebao uključivati one prema Airbusu.
Na europski koncern otpadaju tri četvrtine Airbusovog duga, što znači da davatelji leasinga nemaju puno utjecaja na sudbinu plana.
Prijevoznik je u sudskoj izjavi objavio da Airbusu duguje 48,71 milijardu ringita (12 milijardi dolara), uključujući avansne uplate za potvrđenu kupnju 118 zrakoplova.
Prema izjavi Visokom sudu u Kuala Lumpuru, čelnik Airbusa za azijsko-pacifičke regije Anand Emmanuel Stanley rekao je da je velika vjerojatnost da će Airbus biti izložen “značajnim gubicima i predrasudama” zbog raskida ugovora o kupnji.
“AAX je naručio, a Airbus je već potpuno ili većim dijelom izgradio sedam zrakoplova modela A330neo koji su trenutno na popisu”, rekao je. Istaknuo je i 71 narudžbu čije bi otkazivanje moglo utjecati na profitabilnost kompanije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.