Mobilno pretraživanje i YouTube lansirali prihode Googlea

Ekonomija 17. srp 201507:35 > 07:36
REUTERS

Internetski div Google izvijestio je u petak o snažnom skoku prihoda u drugom tromjesečju zahvaljujući uzletu mobilnog pretraživanja i oglašavanja na YouTubeu.

Googleovi su prihodi u drugom tromjesečju uvećani 11 posto, na 17,7 milijardi dolara. Neto dobit porasla je dva posto, na 3,4 milijarde dolara.

“Nastavljamo smanjivati razliku između zarade na oglašavanju uz rezultate mobilnog pretraživanja i one koja se ostvaruje oglašavanjem uz rezultate pretraživanja obavljenog na osobnom računalu”, konstatirala je nova financijska direktorica Googlea Ruth Porat.

Posebno je istaknula trud uložen u poboljšano korisničko iskustvo s mobilnim uređajima i u kvalitetu oglasa, te u pronalaženje načina da se internetske aktivnosti spoje s trgovinom u realnom svijetu.

Napominje da je solidan rast prihoda zabilježen i u oglašavanju uz rezultate pretraživanja na osobnom računalu.

Googleova platforma za emitiranje video zapisa YouTube zabilježila je pak značajan skok gledanosti u protekloj godini, privlačeći oglašivače.

Vrijeme provedeno u gledanju video zapisa na YouTubeu putem ‘pametnih’ telefona ili tableta znatno je produljeno u sklopu 60-postotnog produljenja ukupnog vremena provedenog u gledanju zapisa na YouTubeu, priopćili su iz Googlea.

Porat tvrdi da se ogroman potencijal krije u činjenici da YouTube ima više od milijardu korisnika i da više ljudi u dobnoj skupini od 18 do 49 godina gleda video zapise na YouTubeu putem mobilnih uređaja nego kablovsku televiziju.

YouTube je fokusiran na “temeljitu prilagodbu televizijskog iskustva internetskom dobu”, konstatira poslovni direktor Googlea Omid Kordestani.

U kompaniji očekuju da će ubuduće dodatno povećati zaradu dodavanjem “tipke za kupnju” u mobilne oglase i dodatnim pojednostavljivanjem kupovine za korisnike pametnih telefona.

“Iako smo tek u početnoj fazi eksperimentiranja s ograničenim brojem maloprodajnih kompanija, smatramo ‘kupovine na Googleu’ velikim pomakom u smjeru pružanja potpore tim kompanijama da poboljšaju posjećenost mobilnih verzija svojih internetskih stranica i pridobiju više klijenata”, tumači Googleov Jonathan Alferness.

Google se prošle godine izborio za 31,42 posto novca potrošenog na digitalno oglašavanje a ove bi godine njegov udio u tom kolaču trebao tek neznatno pasti zbog prodora Facebooka, procjenjuje savjetodavna kompanija eMarketer.

Ove će godine, prema eMarketeru na digitalno oglašavanje širom svijeta biti potrošeno oko 170,85 milijardi dolara, odnosno više nego 16 posto više nego prošle godine.