Div Iljušin se vraća u igru, konkurencija Airbusu i Boeingu

Ekonomija 25. pro 201519:02 > 19:58
Wikipedia / Kirill Naumenko

Rusija planira obnoviti serijsku proizvodnju aviona Iljušin-96-300, priopćio je generalni konstruktor aviokompleksa "Iljušin" Nikolaj Taljikov. Proizvodnja četvoromotornog giganta stopirana je prije nekoliko godina, jer avioni "Il" nisu mogli izdržati konkurenciju s američkim Boeingom i evropskim Aibusom.

Kubanska aviokompanija “Cubana de aviacion” danas je jedini komercijalni korisnik aviona Il-96-300 u svijetu. U Rusiji se avionima Il-96-300 prevoze samo visoki dužnosnici, uključujući i predsjednika Rusije. Međutim, dobru perspektivu mu predviđaju projektanti, probni piloti, čak i obični putnici koji lete avionom Il-96.

Još prije godinu dana nije bilo ni govora o obnavljanju serijske proizvodnje ruskih dugolinijskih aviona. Naprotiv, nacionalna kompanija “Aeroflot” je iz svog avioparka izbacivala Il-96. Bilo je ukupno šest dugolinijskih Il-96-300, koje je kompanija počela  koristiti 1995. Razlog je bio zastarjevanje aviona, niska ekonomska efikasnost (Il-96 ima četiri motora, a Boeing i Airbus po dva), kao i neudobna unutrašnjost aviona.

Trebao ga je zamijeniti američki Boing 747 – zbog njega je u postsovjetsko vrijeme i napravljen Il-96-300, radi konkurencije.

Podsječena krila Il-96

Il-96 je prvi ruski širokotrupni dugolinijski putnički avion. Prošao je čitavu seriju ozbiljnih ispitivanja i letova na dugim relacijama. Na probnom letu Moskva-Petropavlovsk Kamčatski – Moskva bez slijetanja u Petropavlovsku avion je preletio 14.800 kilometara za 18 sati i 9 minuta.

Velika pažnja poklonjena je sigurnosti svih sistema upravljanja avionom Il-96-300.

“Šest puta sam spuštao Il-96 sa simulacijom otkazivanja svih motora. Bio je to zadatak generalnog konstruktora. Mogu vam reći da ni na jednom stranom avionu ovoga tipa ništa slično nije rađeno”, izjavio je probni pilot aviona Il-96 Anatolij Knišov.

On navodi da je jedan sat leta aviona Il-96 tisuću dolara jeftiniji od V-767−300ER.