Dok Rimčevi robotaksiji kasne, kineski div stigao kod nas: Ovo je izbor modela

1705408347-000_33Z36EH-1024x681.jpg
Kazuhiro NOGI / AFP | Kazuhiro NOGI / AFP

Kineski proizvođač vozila BYD (Build Your Dreams), koji je prošle godine prodao više od 4,3 milijuna automobila i imao prihode od gotovo 100 milijardi eura, službeno je stigao na hrvatsko tržište.

Osnovan još 90-ih


BYD inače posluje u više od 80 zemalja na šest kontinenata, a za 2025. godinu postavljen je ambiciozni plan globalne prodaje od 5,5 milijuna vozila.

Osnovan 1994. godine, BYD je proizvođač vozila na potpuno električni pogon i plug-in hibrida, koji je sam razvio vlastite pogonske sustave, baterije, poluvodiče za automobile te motore i sustave za upravljanje motorima.

U studenom prošle godine BYD je postao prvi proizvođač automobila na svijetu koji je dosegnuo proizvodni prag od 10 milijuna električnih i hibridnih vozila. BYD, navodi se u priopćenju te kompanije, na istraživanju i razvoju zapošljava više od 120.000 inženjera i tehničara te svakog radnog dana podnosi više od 45 zahtjeva za nove patente. Kompanija zapošljava više od milijun ljudi diljem svijeta.

Svako tržište važno


Izvršna potpredsjednica BYD-a Stella Li istaknula je kako je misija te tvrtke učiniti održive tehnologije dostupnima što većem broju kupaca.

"Svako novo tržište u Europi stoga nam je iznimno važno, a uspostavljanje prisutnosti na hrvatskom tržištu predstavlja još jednu prekretnicu u našem širenju. Razvoj tržišta električnih vozila, kao i plug-in hibrida, u Hrvatskoj pokazuje pozitivan trend i ponosni smo što možemo ponuditi vrhunsku tehnologiju i inovativna rješenja kroz našu naprednu liniju vozila”, rekla je Stella Li u izjavi koja se prenosi u priopćenju.

Hrvatskim kupcima u početku su dostupna četiri modela - tri potpuno električna modela "BYD Seal", "BYD Seal U" i "BYD Sealion 7", te plug-in hibridni model "BYD Seal U DM-i".

Distributeri u našoj zemlji su Auto Hrvatska i Harmony New Energy Auto Service Zagreb.

Konkurencija Rimcu


Ni tri tjedna nakon isteka roka za predaju dokaza o dovršenih 60 verifikacijskih prototipova robotaksija, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i dalje nije dobilo potvrdu da je Project 3 Mobility (P3M), tvrtka Mate Rimca koja danas djeluje pod brendom Verne, ispunila obaveze definirane ugovorom s Europskom komisijom. Ministarstvo je poslalo požurnicu P3M-u s pozivom na hitno očitovanje.

Prema ugovoru, 60 prototipova trebalo je biti završeno i verificirano do kraja ožujka 2025. godine. Riječ je o ključnom uvjetu za nastavak projekta koji se sufinancira europskim novcem.

Podsjetimo, izvorni rok bio je postavljen u prvom kvartalu 2024., no zbog problema u opskrbnom lancu, koje je P3M prijavio, odobrena je jednogodišnja odgoda. Novi i konačni rok bio je 31. ožujka ove godine, ali on je sada i službeno prošao – bez službenih potvrda o ispunjenju.

Probio rokove


U projektnoj dokumentaciji jasno stoji kako je do tog datuma trebalo biti ‘dovršeno 60 verifikacijskih prototipova, uključujući razvoj platforme za autonomna vozila, baterijskih sustava te provedbu testiranja vozila i autonomnih sustava"; pisao je tada Lider.

Ministarstvo predvođeno Olegom Butkovićem, koje je zaduženo za kontrolu provedbe projekta, još uvijek pokušava utvrditi je li tvrtka doista ispunila ono što je preuzela kao obvezu. Ukupna vrijednost potpore iz fondova Europske unije planirana je na čak 179 milijuna eura.

"Ako se Rimac ne bude pridržavao stavki iz ugovora, trebao bi vratiti europski novac"m  izjavio je ministar Butković. Ministarstvo, kako kažu, još čeka odgovor od Project 3 Mobilityja vezano uz status projekta i ispunjene uvjete.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama

NAJČITANIJE