Neizvjesna sudbina: Što će se dogoditi s kraljičinim omiljenim brendovima?

Ekonomija 18. ruj 202207:19 0 komentara
Eddie Mulholland/Pool via REUTERS/File Photo

Smrt kraljice Elizabete II. mogla bi značiti i da će 600 njezinih omiljenih brendova izgubiti 'kraljevski pečat'. Ne odobri li ih novi kralj, u roku od dvije godine morat će ga ukloniti. 

Čajevi Fortnum and Mason, baloneri Burberry, čokolada Cadbury pa čak i metle i pseća hrana nalaze se među proizvodima koji riskiraju da izgube svoj kraljevski prestiž. Iznad svega, pečat je znak kvalitete. Oni koji na njega imaju pravo mogu otisnuti kraljevski grb na svoje proizvode, pakiranja, staviti ga u oglase, radne prostore i na vozila.

Iako je to teško izmjeriti, nekima sigurno kraljevsko odobrenje povećava prodaju. Ako ne dobiju odobrenje novog kralja Charlesa III., koji je, pak, dosad imao svojih 150 brendova s prinčevskim odobrenjem, u roku od dvije godine morat će ukloniti oznaku da su preferirani dobavljač suverena.

Neki od njih su im bili zajednički. Fortnum and Mason, na primjer, za novo odobrenje vjerojatno ne mora brinuti jer je njihov čaj voli i Charles. “Ponosni smo što imamo pečat Njezina Veličanstva od 1954. godine i što smo opskrbljivali kraljevsko kućanstvo za njezina života”, priopćili su iz te londonske tvrtke koja je čaj proizvodila i za kralja Eduarda VII., Elizabetina pradjeda.

Razloga za brigu nemaju ni u Barbouru, kompaniji koja je bila službeni kraljičin dobavljač vodootporne i zaštitne odjeće, ali je to i za njezina sina.

Dubonnet i šampanjac

Među brendovima koji su imali koristi od povezanosti s kraljicom je Dubonnetov aperitiv temeljen na vinu, ključan sastojak Elizabetina omiljena koktela s Dubonnetom i džinom.

Luner, koji se ponosio time što je kraljicu opskrbljivao poznatim ručnim torbicama, mogao bi izgubiti dragocjenu etiketu.

Brendovima koji javnosti nisu tolika asocijacija na kraljicu, što su torbice nesumnjivo bile, “kraljevski je certifikat iznad svega priznanje znanja i tradicije”, kaže Christian Porta, direktor globalnog razvoja u Pernod Ricardu, vlasniku Dubonneta. Ta francuska tvrtka ima kraljevsku oznaku i za šampanjac Mumm.

Stroži kriteriji 

I robe široke potrošnje mogu dobiti kraljevsko odobrenje poput Heinza, poznatog po svom kečapu. Američka tvrtka Kellogg’s kraljicu je opskrbljivala žitarcima. Njezin britanski glasnogovornik Paul Wheeler kaže da su bili stalni dobavljači kraljevske obitelji tijekom Elizabetine 70-godišnje vladavine. “Imali smo poseban kombi kojim smo vozili žitarice kraljevskoj obitelji izravno iz tvorice”, kazao je.

Kraljevska odobrenja traju pet godina, a za njihovu obnovu kriteriji su sve stroži. “Nije samo u pitanju savršena kvaliteta i usluga, trebate dokazati da imate dobro poslovanje, posebno po pitanju poštivanja ljudskih prava”, rekao je Wheeler.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!