Promjene u njemačkim trgovinama, popularni proizvodi trebali bi pojeftiniti

Z Jan / Panthermedia / Profimedia

Bilo zbog trenda, intolerancije ili dobrobiti životinja – biljno mlijeko danas je pravi hit u supermarketima i diskontima u Njemačkoj. Prošle godine je biljno mlijeko činilo 13 posto ukupnog tržišta mlijeka u Njemačkoj, prenose njemački mediji.

Ovo je tržište koje stalno raste u Njemačkoj. Navike potrošača koje se mijenjaju su ostavile prostora za prilagodbu poreza i korekciju cijena. Dvije vladajuće stranke SPD i Zeleni stoga predlažu da PDV na biljno mlijeko bude jedna kao i na kravlje mlijeko.

Proizvodi u supermarketima uskoro bi mogli pojeftiniti

To znači da bi zobeno mlijeko, bademovo mlijeko i ostale vrste biljnog mlijeka ubuduće trebale biti oporezivane sa 7 umjesto 19 posto. Kod pizze bi se, pak, uskoro moglo dogoditi suprotno – cijene bi mogle jako porasti, piše Fenix magazin.

Potrebna prilagodba

Prema tvrdnjama SPD-a potrebna je prilagodba PDV-a na ostale osnovne prehrambene proizvode.

Sve više potrošača odlučuje se za proizvode biljnog podrijetla u svojoj prehrani i zamjenjuje konvencionalno kravlje mlijeko alternativama poput zobenog, sojinog ili bademovog mlijeka.

Član Zelenih Bruno Hönel također smatra kako je smanjenje poreza na ove proizvode prikladno. Biljno mlijeko također je značajno ekološki prihvatljivije od kravljeg mlijeka, naglašava.

Kada kupci mogu očekivati sniženje​​ poreza, a time i niže cijene na blagajnama supermarketa, ovisi o opsegu planiranja proračuna.

Porezni stručnjak iz zastupničkog kluba SPD-a smatra realnim brzu provedbu prijedloga. “Smanjenje PDV-a na proizvode koji služe kao zamjena za mlijeko na sedam posto dio su nadolazećih pregovora o zakonu o godišnjem porezu koji bi trebao stupiti na snagu 1. siječnja 2024.”, rekao je za njemačke medije.

Zobeno mlijeko je broj jedan

Postoji veliki izbor veganskih alternativa kravljem mlijeku. No, potrošačima je jedno biljno mlijeko daleko na prvom mjestu – zobeno mlijeko.

Prema podacima njemačkih medija, ovo mlijeko ima 66 posto udjela na tržištu biljnih mlijeka. Marka Oatly posebno je popularna, a nakon nje potrošači biraju brend Alpro, piše Fenix.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.