Unutarnja turistička potrošnja u Hrvatskoj je prema procjenama u 2019. iznosila nešto više od 91,7 milijardi kuna, od čega se 89,6 milijardi kuna odnosilo na unutarnje turističke izdatke, rezultati su izvedeni iz satelitskog računa turizma za RH u 2019. koje je u ponedjeljak objavio Državni zavod za statistiku (DZS).
Satelitski račun prikazuje ekonomsku važnost turizma za RH i radi se u skladu s metodologijom satelitskog računa turizma, odnosno služi procjenjivanju izravnoga ekonomskog doprinosa turizma nacionalnom gospodarstvu.
Iz tog računa DZS prikazuje najvažnije rezultate – vrijednosti unutarnje turističke potrošnje, dolazne i domaće turističke izdatke, bruto dodanu vrijednost turističkih djelatnosti, izravnu bruto dodanu vrijednost turizma te izravni bruto domaći proizvod turizma u 2019.
Bruto dodana vrijednost turističkih djelatnosti u 2019. iznad 82,8 milijardi kuna
S obzirom na bruto dodanu vrijednost, DZS iz satelitskog računa iznosi da je bruto dodana vrijednost turističkih djelatnosti u 2019. bila iznad 82,8 milijardi kuna, čime je činila 24,4 posto ukupno ostvarene bruto dodane vrijednosti u toj godini.
Izračunata je i izravna bruto dodana vrijednost turizma u 2019., od 38,5 milijardi kuna, što čini 11,3 posto ukupne bruto dodane vrijednosti, dok je izravni bruto domaći proizvod turizma iznosio 48,7 milijardi kuna ili 11,8 posto u ukupnom bruto domaćem proizvodu.
Od 89,6 milijardi kuna unutarnjih turističkih izdataka u 2019., procjenjuje se da su dolazni turistički izdaci činili gotovo 87 posto ili nešto više od 77,9 milijardi kuna, dok su domaći turistički izdaci činili 13 posto ili nešto više od 11,6 milijardi kuna.
Nerezidenti turisti tj. posjetitelji koji su ostvarili bar jedno noćenja u Hrvatskoj, ostvarili su 94 posto od ukupnih 77,9 milijardi kuna dolaznih turističkih izdataka ili 73,3 milijarde kuna, dok su izdaci nerezidenta-izletnika ili jednodnevnih posjetitelja iznosili 4,6 milijardi kuna.
S druge strane, od 11,6 milijardi kuna domaćih turističkih izdataka u 2019., oko 85 posto ili 9,9 milijardi kuna odnosilo se na turističke izdatke rezidentnih posjetitelja na domaća putovanja, od čega se 7,2 milijarde kuna odnosilo na njihova putovanja bar s jednim noćenjem, a 2,6 milijardi kuna na izdatke izletnika (jednodnevni posjetitelji).
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!