Velika domaća tvrtka odlučila: Nećemo se pridružiti valu poskupljenja

Ekonomija 28. velj 202307:48 > 13:22 3 komentara
JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP, Ilustracija

Osječka Saponija neće biti među onima koji će povećavati cijene svojih brendova, potvrdila je predsjednica Uprave Dajana Mrčela.

Objašnjavajući odluku zašto se neće pridružiti novom najavljenom valu poskupljenja ona ističe kako, unatoč povećanim troškovima, kompanija ovu poslovnu godinu neće gledati kao godinu profitabilnosti, nego investicija i uz potporu potrošača učvršćivanja pozicija svojih brendova na najvišim pozicijama na hrvatskom i Adria tržištu, prenosi Poslovni dnevnik.

“Cjenovni udar koji je obilježio treće i četvrto tromjesečje prošle godine, a nastavlja se i u prvom ovogodišnjem kvartalu, Saponija namjerava amortizirati iz vlastitih snaga”, kaže Dajana Mrčela. I u prošloj godini poslovne aktivnosti su im obilježili troškovni pritisci, od nezapamćenog rasta cijena sirovina i energenata, do poremećaja u logističkim lancima i poskupljenja transporta.

Napravljen je kompromis između cijena inputa s jedne i maloprodajnih cijena s druge strane, kaže Mrčela, dodajući da su se ta kretanja neminovno odrazila na pad profitabilnosti proizvoda, ali da je kompanija odlučila dio povećanih troškova proizvodnje nadoknaditi iz vlastitih izvora i neće prebacivati teret na svoje potrošače.

U slučaju Saponije troškovi materijala za proizvodnju lani su porasli za 18 posto, a troškovi energenata i goriva od početka 2022. bili su viši za preko 20 posto. Sve to pratilo je i povećanje prosječnih bruto plaća za 14,4 posto, što je u politici kompanije bio način očuvanja standarda i stabilnosti za 727 zaposlenika.

Poslovna 2022., prema nerevidiranom financijskom izvješću, završena je s ukupnim prihodom od 704,7 milijuna kuna, što je u odnosu na prethodnu godinu rast od 4,7 posto, a ostvarena je EBITDA od 44 milijuna kuna. U ukupnim prihodima, od prodaje je ostvareno 702,3 milijuna kuna, od čega na domaćem tržištu 449,8 milijuna kuna.

U strukturi prodaje, vlastiti brendovi Saponije generirali su 73 posto ukupnih prihoda od prodaje, dok je 27 posto prihoda od prodaje ostvareno od prodaje brendova principala Kandita i Koestlina. Rasli su i prihodi na izvoznim tržištima, veći su na godišnjoj razini za 7,4 posto i iznose 237,3 milijuna kuna.

Dovršetak prije roka

I u nepovoljnim uvjetima koji su obilježili prošlogodišnje poslovanje, Saponija bilježi pozitivan rezultat. Dobit prije oporezivanja iznosi 27,4 milijuna kuna, a kada se primijeni model obračuna, Saponija ne podliježe obvezi plaćanja poreza na ekstraprofit. Prošla godina, koja je uz sve bila obilježena i smrću većinskog vlasnika Mirka Grbešića, ostala je i u znaku predanosti daljnjoj modernizaciji Saponije.

“Godina iza nas obilježena je nastavkom zelene tranzicije i digitalne transformacije s ukupnim ulaganjima od 46,4 milijuna kuna. Unatoč izazovima koji su obilježili proteklu godinu, Saponia provodi sve prioritetne razvojne i investicijske planove, s posebnim naglaskom na završetak ključnih projekata – procesa implementacije novog ERP sustava SAP S/4 HANA i investiciju u energetsku obnovu Saponije kroz ugradnju solarnih panela”, istaknula je predsjednica Uprave Saponije. Projekt energetske učinkovitosti, koji se obavlja istovremeno na svih šest postrojenja, bit će dovršen vjerojatno i prije planiranog kraja godine.

Uz politiku ozelenjavanja svoje proizvodnje, kojoj kao kemijska industrija pridaju posebnu pozornost, u fokusu Saponije je i razvoj brendova. Već idući tjedan Uprava najavljuje kako će najvažniji kompanijski brend, deterdžent Faks helizim, koji inače obilježava i 55. godina postojanja, podebljati svoju paletu novim proizvodom na policama, prenosi Poslovni dnevnik.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare