Veliki njemački lanac trgovina mijenja ponudu, na kupcima je da se prilagode

Ina FASSBENDER / AFP

Zbog rastućih cijena hrane privatni potrošači se sve više okreću jeftinijim proizvodima. No, ni trgovci poput Edeke više nisu spremni prihvatiti svako povećanje cijena od strane proizvođača.

S novim proizvođačima, Edeka sada dodaje nove proizvode u svoj asortiman, piše Fenix magazin.

Prošle godine došlo je do niza nesuglasica između njemačkih trgovačkih lanaca Edeke i Rewea, te poznatih proizvođača robnih marki poput Marsa, Coca Cole i Pepsi.

Šefovi supermarketa optužili su ove velike prehrambene tvrtke da koriste inflaciju i krizu za bogaćenje. “To su prvenstveno međunarodne multinacionalne tvrtke koje kotiraju na burzi. U ovom trenutku, mnogi pokušavaju povećati cijene daleko iznad svojih stvarnih dodatnih troškova”, rekao je šef Rewea, Lionel Souque, u razgovoru za njemačke medije.

Posljedice za kupce

Edeka i Mars bili su posebno neumoljivi u pregovorima o novim cijenama. Rezultat: Mars je prije nekoliko mjeseci prestao opskrbljivati Edeku svojim proizvodima.

Spor oko cijena ima posljedice za kupce Edeke. Jer Marsovo carstvo uključuje brendove slatkiša kao što su M&M’s, Bounty, Snickers, Twix i naravno Mars. Tu su i Wrigley’s Extra, Airwaves i 5Gum.

Mnogi poznati brendovi hrane za životinje također pripadaju prehrambenom divu: na primjer Whiskas, Sheba, Frolic i Pedigree. Mars je dobavljač proizvoda Ben’s Original jela od riže i tjestenina Miracoli.

Nemoguće sve zamijeniti

Edeka je mnoge proizvode uspjela zamijeniti proizvodima vlastite marke ili markama drugih proizvođača. Međutim, to nije bilo moguće za sve proizvode.

Mars ima dominantnu poziciju na njemačkom tržištu, posebno kada je u pitanju prodaja žvakaćih guma i hrane za kućne ljubimce. Novom suradnjom Edeka će pokušati popuniti praznine na tržištu.

Kako navode njemački mediji, pojačana suradnja između Edeke i švicarske grupe Migros sada bi trebala popuniti praznine na policama. Edeka će uskoro imati nekoliko novih proizvoda, među kojima su kava i žvakaće gume.

“Zadovoljni smo što partneri poput Edeke vide moguće prednosti u zajedničkom radu i iskorištavanju snage Migros industrije”, objasnio je Fabrice Zumbrunnen, šef Migros grupe za njemačke medije.

Kao ekskluzivni partner, Edeka u Njemačku donosi i kavu CoffeeB iz Migrosa. Čini se da kako je ovdje fokus na povoljnim cijenama. Jedino pitanje koje ostaje je hoće li kupci smatrati prihvatiti alternative.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.