Prodaja novih vozila u kolovozu skočila za 37 posto

Auto 05. ruj 201610:02 > 10:04
Pixabay

Tijekom kolovoza ove godine u Hrvatskoj je prodano 2.365 putničkih vozila, što je za gotovo 37 posto više u odnosu na podatke iz istog mjeseca prošle godine, dok je ukupna prodaja vozila u prvih osam ovogodišnjih mjeseci prema istom lanjskom razdoblju povećana za 21,5 posto, pokazuju podaci koje je u ponedjeljak objavila agencija Promocija plus.

Od početka ove godine do kraja kolovoza, naime, u Hrvatskoj je ukupno prodano 32.330 putničkih vozila, odnosno 5.702 vozila više nego tijekom prvih osam mjeseci 2015. godine. Samo tijekom kolovoza prodano je 636 vozila više nego u istom mjesecu lani.

Najtraženija su tijekom kolovoza bila Volkswagenova (VW) vozila, kojih je prodano 338 ili 14,3 posto ukupno prodanih automobila u osmom mjesecu. Slijede Škoda, čijih je vozila u kolovozu prodano 178 (7,5 posto), Dacia sa 171 prodanim vozilom (7,2 posto) te Opelova vozila, kojih je prodano 150 ili 6,3 posto ukupno prodanih automobila u kolovozu.

Iz tzv. premium segmenta, pak, prodano je 107 Audija, 69 BMW-a te 57 Mercedesa, ali i primjerice četiri Porschea i šest Jaguara. No, podaci Promocije Plus pokazuju da prošlog mjeseca u Hrvatskoj nije prodan niti jedan od najluksuznijih automobila, primjerice Maseratija ili Tesle.

Promatrano prema modelima, prošloga je mjeseca najviše prodano VW Golfa – 135, potom Suzuki Vitara – 116, Seat Leona – 93, VW Passata – 88 i Dacia Logan – 85.

Tijekom svih osam ovogodišnjih mjeseci, pak, VW je u Hrvatskoj prodao 4.510 novih auta, što čini udio u ukupnoj prodaji vozila na domaćem tržištu od 13,9 posto. Opela je istodobno prodano 3.385 (10,5 posto), Renaulta 2.801 (8,7 posto), Škoda 2.541 (7,9 posto), a Fordova 2.461 (7,6 posto).

Naprodavaniji model u tom je razdoblju također bio VW Golf, a prodanih 1.658 vozila ili 5,13 posto svih prodanih vozila od siječnja do kolovoza, dok je na drugom mjestu Renault Clio s 1.460 prodanih vozila (4,5 posto), a treći Ford Focus, s 1.367 prodanih primjeraka (4,2 posto).

Dizelaši predvode

Podaci Promocije Plus pokazuju i da Hrvati još uvijek najviše vole “dizelaše”.

Naime, od 32.330 vozila prodanih od početka ove godine njih 18.352 ili 56,8 posto su vozila na dizelsko pogonsko vozilo.

“Benzinaca” je istodobno prodano 13.436 ili 41,6 posto, dok vozila na alternativni pogon ukupno zauzimaju manje od 2 posto tržišta.

Do kraja kolovoza je, naime, prodano 281 vozilo na plin (udio od 0,9 posto), 216 hibridnih vozila (0,7 posto) te svega 45 električnih vozila (0,1 posto).