Hrvati voze automobile koji su u prosjeku stariji od 14 godina, što rezultira i manjom sigurnošću na cestama.
Dokaz tomu je i istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical kako bi utvrdili koliko kilometara automobil obično pređe prije nego što se dogodi nesreća.
Broj prometnih nesreća u porastu
Prilikom istraživanja koristili su vezu između kilometraže automobila i stope nesreća u razdoblju od 2021. do 2023. Podatci su pokazali da je u 2021. godini vozilo prešlo 150.077 km prije nego što je doživjelo nesreću, u 2022. 131.503 km, a u 2023. 119.638, što sugerira da su automobil danas češće oštećeni. Drugim riječima, prosječan hrvatski automobil doživi nesreću na gotovo svakih 120.000 km.
Međutim, viša šteta može se pripisati i putovanjima nakon pandemije, koja su se znatno povećala od 2020.
“Vozilo s kilometražom od 300.000 kilometara moglo je doživjeti gotovo tri nesreće. Čak i mali udarac ili ogrebotine se također kvalificiraju kao nesreća, pa bi kupci rabljenih automobila trebali saznati kakvu je štetu vozilo pretrpjelo prije kupnje određenog automobila”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak u carVerticalu.
Iako manja oštećenja ne bi trebala utjecati na odluku o kupnji određenog vozila, ozbiljna nesreća može značiti da automobil ima i ozbiljna oštećenja i možda nije siguran za vožnju.
Hrvati pri dnu
Slični trendovi vezani za oštećenja kao u Hrvatskoj zabilježeni su i u susjednoj Mađarskoj, koja je sa 167.574 km u 2021. došla na 149.244 km u 2023. Prosječan mađarski automobil sada vozi 18.000 km manje nego prije nekoliko godina dok ne doživi prometnu nesreću.
Kao što sugerira istraživanje, 2023. automobili u Hrvatskoj odvozili su 18,8 posto manje kilometara manje od europskog prosjeka prije nego što su doživjeli nesreću. To znači da Hrvati oštećuju svoje automobile češće od vozača u drugim zemljama, što može potaknuti pojedine prodavače vozila da skrivaju povijest automobila.
“Kupci ne bi trebali gledati na rabljene automobile kao na potpuno nova vozila. Svaki vozač očekuje da će njegovo vozilo biti u dobrom stanju, ali to nije uvijek slučaj u pravom životu. Procjenjujemo da je 52,4 posto rabljenih vozila oštećeno barem jednom. Zato bi provjera povijesti trebala igrati važnu ulogu u cijelom procesu kupnje automobila, zajedno s probnom vožnjom i pregledom u ovlaštenom servisu”, kaže Buzelis.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!