HAK-ovi mehaničari otkrivaju: Što se najviše kvari na dizelašima i benzincima?

Auto 03. svi 202307:50 0 komentara
Phanuwat Nandee / Alamy / Alamy / Profimedia / ilustracija

Što možete očekivati kao vlasnici novijih benzinaca i dizelaša? Uglavnom, bezbrižno putovanje do cilja. No ponekad i nije tako. Rijetki su to slučajevi, ali se događaju.

HAK-ova služba Pomoći na cesti ima desetljeća iskustva, uz kontinuirane edukacije i obnovu flote vozila i alata za popravak. HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morava objasnio je što se danas najviše kvari na benzincima i dizelašima na cesti.

Kvarovi kod dizelaša

Kod dizelaša, kod motora s Euro 5 i 6 normom ispušnih plinova, često će se događati problemi s ventilom za povrat ispušnih plinova AGR ili EGR, kao i s adblue spremnikom, s otopinom ureje. Jedno i drugo utječe na gubitak pogona, a riječ je o dijelovima koji obrađuju ispušne plinove.

Kod novih generacija dizelskih brizgaljki nema pravila, nekad stanu raditi na 60.000 km, a kod istog modela vozila naprave 300.000km bez problema. Veliki je problem kod ove grupe dijelova da često nisu lagerski dostupni i cjenovno su dosta veliki i neplanirani trošak, kao i već spomenuti dijelovi koji sudjeluju u obradi ispušnih plinova”, objasnio je za reviju HAK.

Kvarovi kod benzinaca

Ovo su specifični kvarovi za dizelaše. Što je s benzincima?

Kod benzinaca često će nas na cesti ostaviti visokonaponski svitak (bobina) – tada ostajemo bez potrebne iskre na svjećicama i gubitkom rada cilindra nema daljnje vožnje na siguran način. Vozila na benzin, a pogotovo ako su kombinirana s LPG pogonskim gorivom, često mogu imati neispravnost benzinske pumpe u spremniku goriva kao i kod motora s direktnim ubrizgavanjem koji koriste visokotlačne pumpe za ubrizgavanje goriva.

Benzin ne djeluje kao dizelaš s efektom podmazivanja. Također, noviji trocilindarski benzinski motori često boluju od nekog od problema na distribuciji s lancem. Uvijek je prijenos između bregaste osovine i koljenastog vratila teže uravnotežiti s tri cilindra pa neki materijali u tom prijenosu prije dožive određeni zamor ili ubrzanije trošenje do često neželjene razine njihovog pucanja i potpunog otkazivanja”, rekao je Morava.

Ima li lijeka ili se sve te greške javljaju (na žalost i vozača i putnika) s “velikom praskom” na putovanjima?

“U ovim ili sličnim problemima kod dizelaša i benzinaca često autodijagnostika može bilježiti u određenu kodnu grešku, koja neće još uključivati lampicu neispravnosti motora, ali će servisu biti vidljivo da računalo već bilježi da ti dijelovi rubno funkcioniraju. Očitane greške s dijagnostičkim uređajem će pomoći serviseru da na vrijeme upozna vozača da bi skoro moglo doći do situacije otkazivanja nekog ključnog dijela.

Preporuka je da se u sklopu redovnih pregleda i servisa obavi i autodijagnostika s dijagnostičkim uređajem kako bi se na vrijeme odradila analiza. Odnosno, kako biste znali da je neki ključni dio u lošijem stanju i kako bi se isti na vrijeme mogao popraviti”, kazao je.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!