Facebook Inc ne čini dovoljno u borbi protiv diskriminacije na svojim platformama i neke njegove odluke bile su štetne za ljudska prava, ocjenila je neovisna revizija koju je angažirala sama tvrtka, piše u srijedu New York Times.
Revizorski nalaz mogao bi biti dodatan pritisak na tvrtku koja je već suočena s bojkotom nekih 900 oglašivača, a među njima su i veliki brandovi poput Coca Cole, zbog optužbi boraca za građanska prava da tvrtka promiče govor mržnje.
“Mnogi aktivisti za ljudska prava obeshrabreni su, frustrirani i ogorčeni jer godinama pozivaju tvrtku da učini više kako bi poboljšala jednakost i borbu protiv diskriminacije i pritom očuva slobodu govora”, piše američki dnevnik pozivajući se na izvješće.
Facebook je angažirao Lauru Murphy, bivšu direktoricu Saveza američkih građanskih sloboda da provede reviziju politike građanskih prava u 2018 godini. Time je internetski div odgovorio na brojne kritike u području zaštite osobnih podataka, poticanja nasilja, nedovoljne transparentnosti u političkom oglašavanju.
Glasnogovornik Facebooka rekao je da je revizija “temeljita analiza koja pokazuje kako možemo ojačati i poboljšati građanska prava na svakoj razini naše tvrtke – no to je tek početak putovanja, a ne kraj”.
“Sve je jasnije da je pred nama dug put”, rekao je.
Revizija je ocijenila da Facebook olako političare oslobađa poštivanja propisa i dopušta im širenje dezinformacija te govor koji je štetan i dijeli društvo, pa čak i poziva na nasilje.
U usporedbi sa svojim konkurentima Facebook je prema političkom govoru odabrao ležeran stav, posebice u svibnju kada je objavu američkog predsjednika Donalda Trumpa ostavio bez komentara za razliku od Twittera koji je tu objavio okvalificirao kao poticanje na nasilje.
Organizatori bojkota oglašavanja, a među njima su Antidifamacijska liga (ADL) i Nacionalni savez za promicanje prava obojenih ljudi (NAACP), više od sat vremena razgovarali su videovezom s osnivačem Facebooka Markom Zuckerberg i glavnom direktoricom Sheryl Sandberg u utorak te su nakon sastanka rekli da ne vide “u tvrtki spremnost na akciju”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.