Bivši zaposlenik Tesle rekao je za BBC kako vjeruje da tehnologija koja pokreće autonomna vozila tvrtke, odnosno vozila bez vozača, nije dovoljno sigurna za korištenje na javnim cestama.
Lukasz Krupski je njemačkim novinama Handelsblatt u svibnju otkrio podatke, uključujući pritužbe kupaca na Teslin software za kočenje i autonomnu vožnju. Rekao je da su svaki njegov pokušaji da ukaže na probleme u tvrtki ignorirali.
Tvrtka Tesla nije odgovorila na BBC-jeve zahtjeve za komentar.
Elon Musk, izvršni direktor Tesle, neprestano se hvali svojom tehnologijom autonomnih vozila. “Tesla ima daleko najbolju umjetnu inteligenciju u stvarnom svijetu”, rekao je Musk u objavi na X-u, nekadašnjem Twitteru, u subotu.
No, u svom prvom intervjuu u Velikoj Britaniji Krupski je za BBC rekao da je zabrinut zbog toga kako se AI koristi – za pokretanje Teslinog autopilota. Njegov autopilot, primjerice, uključuje pomoć pri upravljanju i parkiranju, ali unatoč svom nazivu još uvijek zahtijeva osobu na mjestu vozača s rukama na upravljaču.
Vozila koja nasumce koče
Krupski je rekao da je pronašao dokaze koji upućuju na to da se propisi, koji se odnose na siguran rad vozila određene razine autonomije ili pomoćne vožnje, nisu poštovali.
Dodao je da su čak i zaposlenici Tesle razgovarali s njim o vozilima koja nasumce koče kao da je pred njima prepreka, a nema je, poznatim pod nazivom “fantomsko kočenje”. Taj se detalj mogao pronaći i u pritužbama korisnika.
Ministarstvo pravosuđa SAD-a od siječnja istražuje Teslu zbog tvrdnji koje se odnose na značajke autonomne vožnje. Kompanija Tesla također se suočava sa sličnim propitivanjima agencija, uključujući Nacionalnu upravu za sigurnost prometa o sustavu autopilota.
Njemački list Handelsblatt objavio je dokumente nakon što je Krupski s njima podijelio 100 GB internih podataka koje je otkrio.
Agencija za zaštitu podataka u Nizozemskoj, gdje se nalazi Teslino europsko sjedište, potvrdila je za BBC da su obaviješteni o curenju podataka i da istražuju slučaj.
Jedva spava
Krupski je rekao da su posljednjih šest mjeseci i iskustvo zviždača bili zastrašujući. “Ponekad jedva spavam”, rekao je za BBC.
No, njegov su istup prepoznali pa je osvojio nagradu koja se dodjeljuje zviždačima Blueprint for Free Speech.
Jack Stilgoe, izvanredni profesor u Londonu koji istražuje autonomna vozila, rekao je da su tvrdnje Krupskog izazvale zabrinutost oko tehnologije. “Ovo je neka vrsta testa umjetne inteligencije, na otvorenoj cesti dok je okružena svima ostalima”, rekao je.
Britanska je vlada najavila planove za Zakon o autonomnim vozilima kako bi opisala pravni okvir za automobile bez vozača.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!