FOTO | Fascinantne nove snimke otkrivaju zapanjujuće detalje na površini Sunca

Znanost 22. svi 202309:31 0 komentara
NSF/AURA/NSO

Najveći i najsnažniji solarni teleskop na Zemlji upravo nam je otkrio nove poglede na površinu Sunca koji oduzimaju dah.

U seriji novih slika solarni teleskop Daniel K. Inouye otkrio je nevjerojatne detalje područja Sunčevih pjega kao i kretanja plazme u sunčevoj atmosferi do rezolucije od oko 20 kilometara.

U tim mjerilima strukture plazme izgledaju poput poteza kistom i tekstura na umjetničkoj slici. Kako bi stavili udaljenosti i veličine u kontekst, znanstvenici su otkrili da je jedna solarna stanica u prosjeku malo manja od američke države Teksas.

Ove nove Inouye fotografije, međutim, nisu objavljene kako bismo se osjećali sićušnima i beznačajnima, one su kratak pogled u znanost koja tek dolazi, dok znanstvenici analiziraju sunčevu površinu do nevjerojatnih detalja kako bi razumjeli procese koji se ondje odvijaju.

U galeriji pogledajte fascinantne fotografije površine Sunca:

NSF/AURA/NSO

Sunčeve pjege

Često veće od cijelog našeg planeta, Sunčeve pjege obično su kratkotrajne mrlje gdje su magnetska polja neuobičajeno snažna i izgledaju tamnije od okolnih područja zahvaljujući relativno nižim temperaturama.

Nije poznato što stvara Sunčeve pjege, ali su nam ta istraživanja važna, a nove Inouye fotografije prikazuju fine strukture povezane sa Sunčevim pjegama.

Kako Sunčeva pjega počinje propadati i nestajati, tako postaje svjetlija. Daljnjim raspadanjem Sunčeva pjega gubi svoju polusjenu, a znanstvenici ističu da je vrlo teško uhvatiti ovaj proces.

Znanstvenici se nadaju da će podaci Inouyea pomoći otkriti neke dugotrajne misterije ovih fascinantnih solarnih fenomena. Zauzvrat, to bi moglo pomoći u razumijevanju većih fenomena – unutarnje dinamike Sunca, naprimjer, i što pokreće solarne cikluse, piše Science Alert.

Teleskop već daje rezultate. Ranije ove godine, znanstvenici su opisali prva opažanja solarnih atmosferskih valova na Sunčevoj pjegi.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.