Novo otkriće znanstvenika: Krvoločan grof Drakula zapravo je bio vegan

Znanost 06. ruj 202316:53 2 komentara
Screenshot

Rumunjski vladar Vlad Tepeš, koji je bio inspiracija za knjige i filmove o krvožednom vampiru Drakuli, zapravo je bio vegan, tvrde znanstvenici.

Znanstvena analiza pisama rumunjskog vladara iz 15. stoljeća sugerira da je Vlad Tepeš bio vegan, što je iznenađujući obrat u legendi o krvoločnom grofu Drakuli.

Općenito se vjeruje da je Drakula, legendarni izmišljeni lik pisca Brama Stokera, zapravo Vlad Tepeš, moćni vlaški vladar poznat po svojim brutalnim metodama, uključujući nabijanje svojih neprijatelja na kolac.

Vlaškom je vladao tri puta – između 1448. i smrti.

Više od 500 godina nakon njegove smrti, znanstvenici su analizirali neka od njegovih rukom pisanih pisama, otkrivajući intrigantne uvide u njegov život.

Krv, znoj, otisci prstiju i tragovi sline otkrili su potpuno drugačiju sliku o Vladi.

U pismu od 4. kolovoza 1475., upućenom građanima Sibiua, Vlad se opisuje kao “Princ Transalpinskih regija” i obavještava stanovnike grada o svom skorom preseljenju u njihovo selo, potpisujući se svojim strašnim imenom “Vlad Drakula”.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Cataniji krenuli su u jedinstveni pothvat izdvajanjem biomolekula iz ovog stoljećima starog pisma.

Ono što je iznenadilo istraživače je nedostatak životinjskih proteina u nalazima, što je vrlo neobično otkriće.

Proteini iz hrane nalaze se samo u biljnoj hrani, istaknuo je Gleb Zilberstein, autor studije objavljene u časopisu “Analytical Chemistry”.

To je otkriće dovelo do hipoteze da je model za Stokerovog vampira možda bio vegan, iako je taj izbor prehrane možda bio vođen nuždom, a ne sklonošću.

Naime, u 15. stoljeću Europa je imala vrlo hladnu klimu i bilo je vrlo malo hrane. Prema bioarheolozima, aristokrati diljem Europe imali su vrlo oskudnu prehranu, a meso se nije jelo često.

Analiza pisama također je otkrila tragove o Vladovom zdravlju.

Čini se da je patio od rijetkog stanja poznatog kao hemolakrija, zbog kojeg oboljeli plaču krvave suze.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare