Gotovo nepoznat odjevni brend zbog Zelenskog danas vrijedi 150 milijuna eura

Ekonomija 23. sij 202307:18 2 komentara
Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS

Ukrajinski predsjednik Volodimir Zelenski od početka ruske agresije u javnosti se uglavnom uvijek pojavljuje u, sada već prepoznatljivoj maslinastozelenoj ili maskirnoj odori, to čak i kada se susreće s predstavnicima drugih zemalja ili ide nekome u posjet.

Prije nekoliko dana Forbes je otkrio kako Zelenski cijelo vrijeme nosi i samim time promovira ukrajinski odjevni brend M-TAC, koji inače proizvodi opremu za lov i turizam, kao i razne dodatke za oružje te vojnu i taktičku odjeću i obuću, a osim Zelenskog nose ga i vrhovni zapovjednik ukrajinskih oružanih snaga Valerij Zalužnji kao i stotine tisuća vojnika i civila u Ukrajini, prenosi Index.

Iako je ruska agresija na Ukrajinu uništila brojne firme i korporacije, a ponajviše male i srednje poduzetnike, za M-TAC je bila veoma plodonosna jer se od veljače do sada njegova prodaja utrostručila. Proizvodnja u Kijevu se proširila, pokrenuta je i tvornica u Lavovu, zaposleno je još 750 krojačica koje rade u tri smjene, a prema financijskim prognozama stručnjaka godišnji prihod bi mu trebao biti oko 150 milijuna eura.

Tvrtku M-TAC osnovao je Aleksandar Karasev iz Kijeva i to početkom dvijetisućitih, a sve zbog toga što je bio veliki fan airsofta, odnosno vojne simulacije. Tada se u Ukrajini nije mogla pronaći oprema za airsoft ili je do nje jako teško bilo doći, a Karasev je tako odlučio od svog hobija pokrenuti posao.

S partnericom Natalijom Korženjuk otvorio je u Kijevu trgovinu Militarist, gdje su prodavali uvezenu airsoft opremu, a od 2014. godine imali su šest trgovina. Karasev je čak uspio nabaviti i nekoliko vojnih kamiona i oklopnih transportera u svrhu svog hobija.

Na kraju je vozila donirao vojsci kada je izbio sukob u Donbasu, a u njegovu su trgovinu polako počeli pristizati vojnici te se ondje opremati za rat, čime su i promovirali njegov brend.

Vidjevši da im sve bolje ide i da se konkurencija zaoštrava, Karasev i Korženjuk na kraju su sklopili partnerstvo s dizajnerom Denisom Golovkom i razvili su brend taktičke odjeće po imenu M-TAC. Brend je postao vrlo popularan među vojnicima, a prije rata koji je počeo u veljači 2022. godine imali su sedam trgovina i radionicu i skladište u Kijevu, te 200 zaposlenika, kao i proizvodnu liniju i trgovinu sa skladištem u Poljskoj.

Na samom početku invazije nije im bilo lako. Karasev i neki djelatnici otišli su u rat i trgovine je održavao vrlo mali broj ljudi, a u jednom su im trenutku Rusi zamalo došli do tvornice. U pogon su se vratili tek u svibnju, a u lipnju su počeli s izgradnjom tvornice u Lavovu, uz pomoć investitora, suosnivača ukrajinskog izvoznika poljoprivrednih proizvoda Oreximm Jurija Budnika i direktora tvrtke Aleksandra Hudoleja. Budnik je u prošlosti bio Karasevljev prvi učitelj engleskog.

“Sve što imaju vrhunske je kvalitete, a imaju samo jedan minus, teško je kupiti nove stvari jer ih nema na tržištu”, rekao je za Forbes Aleksandar Kamišin, šef Ukrajinskih državnih željeznica koji se također odijeva u M-TAC-u.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter Facebook | Instagram.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare