Blagajnice u 'Mall of Splitu' same će plaćati parking

Vijesti 02. ožu 201619:38 > 19:47
Miranda Cikotić/PIXSELL

Trgovački centar 'Mall of Split', drugi najveći u Hrvatskoj, u četvrtak će otvoriti vrata kupcima nakon gotovo šest godina gradnje. Vlasnici centra najavili su trodnevne zabavne manifestacije, koncerte i prodajne akcije, prilagodit će se gradski prijevoz i uvesti besplatna autobusna linija iz centra grada, no svejedno se očekuju nesnosne gužve.

Treći veliki splitski trgovački centar prostire se na preko 60 tisuća četvornih metara, u njemu će se nalaziti dvjestotinjak prodajnih prostora i drugih sadržaja s otprilike tisuću i pol zaposlenih, dok se ukupna investicija procjenjuje na čak 1,3 milijarde kuna, piše tportal.

Službeno otvaranje bilo je najavljeno za listopad prošle godine, no odgođeno je zbog niza problema na gradilištu: najprije je izbio sukob s građevinskom tvrtkom ‘Mucić & Co’ oko navodno neplaćenih radova u iznosu od nekoliko milijuna eura, zbog čega su se sukobljavali zaštitari dviju strana i intervenirala je policija, a slučaj još uvijek čeka sudski pravorijek. Potom se na gradilištu dogodio nesretni slučaj u kojemu je poginuo jedan radnik, da bi posljednjih mjeseci trajala saga oko pristupnih cesta i izdavanja dozvola.

Povrh svega, otkrilo se da ni jedna pristupna cesta nije potpuno ‘čista’, već je opterećena hipotekom Hypo banke na 30 milijuna eura. Gradski oci svejedno su dali sve potrebne dozvole, tvrdeći da će se ovi problemi riješiti u hodu, no stručnjaci upozoravaju da je time otvorena realna mogućnost da banka u skoroj budućnosti ovrši splitski gradski proračun.

Okoliš novog blještavog trgovačkog centra također djeluje dosta apokaliptično, s potleušicama, polusrušenim kućama, ulicama bez nogostupa i bez javne rasvjete.

Nema parkinga za radnike

U danima uoči svečanog otvaranja brojni radnici zaposleni u trgovinama negodovali su jer je objavljeno da svoje automobile ne smiju parkirati u garaži s 2.500 mjesta, odnosno da njeno korištenje moraju plaćati 400 kuna mjesečno. Uprava centra zabilježila je registarske oznake njihovih vozila i zaprijetila da će već prvi put kada ih primijeti u garaži naplatiti 400 kuna, a drugi put im trajno zabraniti ulazak.

Na društvenim mrežama prosvjedovalo se jer je ionako slabo plaćenim radnicima nametnut visoki dodatni trošak, a velikom broju njih i organizacijski problemi jer je ovaj dio grada slabo povezan javnim prijevozom. Čak su se pojavili i pozvi na bojkot centra ‘zbog socijalne neosjetljivosti vlasnika’. Iz uprave ‘Mall of Split’ za tportal su odgovorili da cilj ove odredbe kućnog reda nije ostvarenje dodatnih prihoda, već stimulacija zaposlenika da koriste javni prijevoz i da se u garaži osigura što više slobodnog mjesta za građane. Tvrde da ova mjera ‘nije strana ni u drugim trgovačkim centrima’.

‘Osim što je centar dobro pokriven redovnim autobusnim linijama, s tvrtkom Promet smo u pregovorima o osiguravanju posebne linije za zaposlenike. Također, već smo u kontaktu sa zakupcima koji su spremni osigurati parking za svoje zaposlenike, na svoj račun’, tvrde u splitskom ‘Mallu’, piše tportal.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.