Vukovarski novinar Damir Fintić opisao je bizarnu diskrepanciju u troškovima prijevoza automoblia iz Hrvatske u Njemačku i iste te radnje na povratku u Hrvatsku, što je vrlo zanimljivo s obzirom da su brojni građani koji su napustili zemlju vlastitim vozilom sigurno doživjeli sličnu sudbinu.
Zanimalo ga je, naime, koliko Nijemci manje ili više zarađuju na potpuno istoj birokratskoj zavrzlami.
Prenosimo njegov status u cijelosti.
EU je jedinstveni gospodarski prostor slobode, sigurnosti i pravde. Tako kažu.
Da vidimo što se dešava kad u tom gospodarskom prostoru uvoziš (unosiš) rabljeni automobil iz:
1. Banane u Njemačku
2. Njemačke u Bananu
U ovom slučaju automobil je recimo Škoda Roomster, 1.4TDI, 51kW, 2008. god.
Smjer Hrvatska-Njemačka košta oko 700 eura
1. Kada nakon iseljenja svoj automobil s hrvatskih tablica prebacuješ na njemačke tablice (uvoziš/unosiš auto u DE) plaćaš sljedeća davanja, nakon kojih možeš odmah auto legalno voziti njemačkim cestama:
a) COC dokument – 48€ (ako ga imaš uz auto ne plaćaš)
b) tehnički pregled – 99€ (kompletan tehnički pregled – HU+AU; sljedeći tehnički je nakon dvije godine, ali tada samo HU komponenta, 65€
c) registracija (prometna dozvola, tablice, zelena naljepnica, administracija) – 70€
d) godišnji porez na vozilo – 178€ (za dizele je godišnji porez od 150-300€, za benzince od 50-100€, plaća se oko mjesec dana nakon registracije)
e) autoosiguranje – 300€ (izračunato za vozača s 20 godina vozačkog staža i bez malusa /SF20/, kod osiguravajuće kuće sa srednjim cijenama /HUK/, uzet paket osnovno plus osiguranje vozača plus besplatno šlepanje u slučaju kvara plus posebno osiguranje za inozemstvo)
—————————–
Zbrojeno: 695€ (kako se godišnji porez i autoosiguranje ne plaća odmah pri registraciji i može biti na rate, možemo reći da se za 217€ može uvesti i legalno voziti na njemačkim cestama, s njemačkim tablama, dok će ostatak, osiguranje i porez, biti uplaćivani u ratama tijekom naredne godine dana)
Smjer Njemačka-Hrvatska – tisuću eura više
2. Kada nakon useljenja svoj automobil na njemačkim tablicama prebacuješ na hrvatske tablice (uvoziš/unosiš auto iz DE) plaćaš sljedeća davanja, nakon kojih možeš odmah auto legalno voziti hrvatskim cestama:
a) naknada za COC dokument – 50€
b) homologacija – 130€ (ako je samo identifikacija onda je 80€)
c) naknada za gospodarenje otpadnim vozilima – 95€
d) posebni porez na MV – 1050€ (dobijeno prema internet kalkulatoru za izračun posebnog poreza za 2017.)
e) tehnički – 145€ (tehnički plus naknada za ceste plus posebna naknada za okoliš plus izrada prometne; primijetiti da je u HR tehnički svake godine, u DE svake druge)
f) godišnji porez na MV – 50€
g) autoosiguranje – 140€ (stariji vozač, registracijsko područje VU, bonus 50%, paket osiguranja vozača i besplatne pomoći na putu)
—————————-
Zbrojeno: 1660€ (kako se godišnji porez i autoosiguranje ne plaćaju odmah, odnosno mogu biti plaćeni u obrocima, možemo reći da se za 1470€ može uvesti i legalno voziti na hrvatskim tablicama, dok će ostatak, autoosiguranje i porez biti uplaćeni kasnije odnosno na rate)
Zaključak?
Rezime:
– kad gore opisani auto iz HR uvoziš/unosiš u Njemačku, ukupna davanja, uključujući i godišnji porez i autoosiguranje, iznosit će 695€
– kad gore opisani auto iz DE uvoziš/unosiš u HR, ukupna davanja, uključujući i godišnji porez i autoosiguranje, iznosit će 1660€
Pritom ističe da, kada je riječ o razlikama o visini poreza, nije nebitno znati da se autoceste u Njemačkoj ne naplaćuju, pa je ta komponenta sigurno u nekom postotku u godišnjem porezu i zbog toga ne treba zdravo za gotovo uzimati kako je njihov godišnji porez od 178€ strašno veći od HR godišnjeg poreza od 50€.