'Crni petak': Za sutra su najavljene velike rasprodaje

Vijesti 23. stu 201711:54 > 11:58
N1

Crni petak! Samo danas! Black friday! Popusti! Cijene padaju! Šareni natpisi. Deset, dvadeset, pedeset ili osamdeset posto popusta. Iskušenja dolaze sa svih strana - iz izloga, kataloga, na webu... Čini se da su svugdje popusti, a nama kao da sve treba...

Tako to izgleda svakog četvrtog petka u studenome. Svakog Crnog petka. Na dan kada bi trgovine trebale nuditi izuzetno visoke popuste. Praksa dolazi iz SAD-a, gdje popusti idu i preko 80 posto, trgovine se otvaraju u ranim jutarnjim satima, a neke već i odmah nakon ponoći. Kupci kampiraju ispred najdražih trgovina, jure po trgovini, tuku se za artikle… Takve histerije još, na sreću, nema kod nas iako je Crni petak svake godine sve popularniji.

Ilija Rkman, dopredsjednik društva za zaštitu potrošača Potrošač, kaže da ljudi često samo gledaju koji je popust i trpaju stvari u kolica.

“To je tipičan primjer neplanske i impulzivne kupnje, bez razmišljanja, koja može naštetiti kućnom budžetu”, ističe Rkman, koji savjetuje kako iskoristiti visoke popuste na Crni petak.

“Treba ranije isplanirati što želite kupiti i pridržavati se plana. U trgovini treba pozorno gledati cijene prije i poslije sniženja, a najpametnije je 15 dana ranije pratiti cijene kako biste ih mogli usporediti kada krenu sniženja”, savjetuje Rkman u razgovoru za Jutarnji list te dodaje da isto vrijedi i za online kupovinu, a dobro je i prije kupnje u trgovini pregledati ponudu na webu.

Na ovogodišnji Crni petak brojni su poznati brendovi popularni u Hrvatskoj spustili cijene i bogatom ponudom mame Hrvate, neki od njih čak i danima prije i poslije samog Crnog petka.

Međutim, neki high street brendovi svoje popuste drže u tajnosti do petka, ali sigurno je da i oni nešto spremaju. Isto je i s web shopovima koji pružaju udobnije iskustvo kupovine, no potrebno je reagirati na vrijeme i među prvima ubaciti stvari u virtualnu košaricu jer što su cijene niže, to je potražnja veća.