Pothodnici kao sigurni prijelazi, a ne gradska rugla Zagreba

Vijesti 21. sij 201817:35 > 17:45
Andreja Žapčić / N1

Jesu li pothodnici u Zagrebu po mjeri čovjeka ili klokana, već smo (se) pitali i premda iz Grada učestalo najavljuju sanaciju ona najčešće završi u vidu kozmetičkih popravaka, a sada doznajemo da je za pothodnik kod raskrižja Ulice SR Njemačke – Avenija Dubrovnik u tijeku izrada tehničke dokumentacije za ishođenje građevinske dozvole.

Hrđave raspadnute obloge, potrgana svjetla od kojih radi tek svako drugo ili treće dok dio lampi samo čeka hoće li sletjeti na čiju glavu, išarani zidovi, uništeni grafiti, okrhnute klimave stepenice, lokve vode, čudni mirisi, čudni zvuci, prazni lokali – neki čak i razbijenih izloga, neispravne rampe čije je “ključeve netko pojeo” – kako je to svojevremeno kazao gradonačelnik … samo je, kako smo već upozoravali, dio opisa “sumnjiva” izgleda pothodnika u “gradu po mjeri čovjeka” kako Zagrebu voli tepati prvi čovjek metropole Milan Bandić.

Stoga, iako bi trebali služiti kao sigurni prijelazi, nimalo ne čudi da pothodnici građanima nisu mili. I premda ima onih koji bi uvijek ipak radije pretrčavali cestu izlažući se pogibelji valja imati na umu da postoje i brojne osobe poput roditelja s djecom te starijih i osoba s invaliditetom kojima su uređeni i prilagođeni pothodnici neophodni.

“Sukladno prioritetima koje su utvrdile organizacije civilnog društva osoba s invaliditetom, Grad Zagreb pristupio je rješavanju problema pristupačnosti pješačkih pothodnika u kojima su ugrađene kose podizno – spuštajuće platforme“, naveo je prije više od pola godina za N1 pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Dinko Bilić.

Tada je rekao i da je za pothodnik u Središću kod raskrižja Ulice SR Njemačke i Avenije Dubrovnik, koji je uz onaj u Sopotu možda i u najgorem stanju, „izrađeno idejno rješenje za prilagodbu osobama s invaliditetom te da se na jednom ulazu predviđa izgradnju rampe za osobe s invaliditetom, a na ostalih pet ulaza ugradnja lifta”.

Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1
Andreja Žapčić / N1

Međutim, kako se stvari, čak i unatoč ranijim, pogotovo predizbornim, opetovanim obećanjima nisu pomaknule, provjerili smo gdje su zapele. Referirajući se na pothodnik kod raskrižja Ulice SR Njemačke i Avenije Dubrovnik, Bilić je za N1 naveo da su “provjerene tehničke mogućnosti za rješavanje prilagodbe pothodnika osobama s invaliditetom i teško pokretnim osobama. Utvrđeno je da će se radovi izvoditi uz brze ceste te da je na raskrižju ulica velika koncentracija komunalnih instalacija pa je potrebno zbog planiranja sredstava rješenje izraditi na način da se minimalno ometa promet i izbjegne izmicanje magistralnih cjevovoda”.

“U tijeku je izrada tehničke dokumentacije za ishođenje građevinske dozvole. Nakon ishođenja iste, planirat će se potrebna sredstva u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba, a procjena troškova moguća je nakon izrade glavnog projekta i troškovnika potrebnih radova”, napomenuo je Bilić.

Što se tiče pilot projekta kojim je modificirana postojeća kosa platforma za osobe s invaliditetom na pothodniku u Utrinama (istočni ulaz), “ona je izvršena na način da su ugrađena tipkala umjesto ključa, da je ugrađen sklopivi stolac i označen pod rampe žuto-crnim oznakama kako bi se definiralo područje dopuštenog opterećenja te je ugrađen i zvučni signal koji se uključuje za vrijeme kretanja platforme, a izrađene su i postavljene upute za njezino korištenje”, pobrojao je Bilić dodavši da je “u tijeku ispitivanje modificirane platforme od ovlaštene ustanove za pregled i ispitivanje dizala zbog sigurnosti korištenja iste”.

Dok se čeka na realizaciju najavljenog, podsjećamo na ove fotografije koje, kako smo već upozoravali, najbolje dočaravaju nimalo primamljivo okruženje koje većini građana ulijeva nesigurnost, pogotovo kada padne mrak u kojemu obećanja ipak ne svjetle.

#slider_0