Župan osječko-baranjski Ivan Anušić na konferenciji za novinare objavio je da se od sutra vraćaju sve ukinute autobusne linije koje nisu vozile jučer i danas.
Stotine Slavonaca i Baranjaca bile su dosad naime u neizvjesnosti zbog ukidanja čak 72 autobusne linije u Osječko-baranjskoj županiji. Zbog toga ne mogu na posao, a djeca u školu. Njemačka tvrtka Arriva, najveći prijevoznik u Osječko-baranjskoj županiji, tvrdi da je putnika premalo.
Zbog odluke Panturista, osječke prijevozničke tvrtke koja je početkom ovoga tjedna zbog nerentabilnosti odlučila ukinuti autobusne linije, Osječko-baranjska županija očekuje da će se, uz već poduzete mjere, u rješavanje problema uključiti mjerodavna ministarstva i Vlada, a s obzirom na to da županija u skladu sa zakonskim ovlastima ne može utjecati na ponašanje autoprijevoznika.
U priopćenju za javnost župan Ivan Anušić podsjeća da je tvrtka Panturist od 2013. godine u vlasništvu kompanije Arriva, koja je u srpnju 2017. postala većinski vlasnik i Autotrans grupe, u sklopu koje djeluje i Autoprometno poduzeće Požega. U županiji smatraju da “nakon vlasničke koncentracije” u vezi s prijevozom putnika nisu poboljšane usluge, nego su masovno ukidane linije uz objašnjenje da više nisu ekonomski isplative ni one linije koje su bile isplative dok su APP Požega i Panturist bili konkurencija.
S tim u vezi zahtjev prijevoznika za subvencioniranje linija može se tumačiti kao njihova svojevrsna ucjena i sigurno nije na dobrobit zajednice na čijem području rade i ostvaruju dobit, ističe se priopćenju župana Anušića.
Za Osječko-baranjsku županiju ukidanje linija je stoga neprihvatljivo, župan je rješenje potražio u Zagrebu, od resornog ministarstva i premijera. “Ako ukinemo 72 linije kojima ljudi putuju u školu i na posao, nema onda uopće više smisla niti postojati kao prostor, kao županija, kao društvo”, poručuje Anušić.
Zbog ukidanja autobusnih linija u problemu su i radnici i učenici iz okolnih mjesta. Nemaju kako do škole, pa moraju stopirati. Primjerice, od 576 učenika u valpovačkoj srednjoj školi, 248 ih putuje u školu iz okolnih sela. Ravnateljica Srednje škole Valpovo Svjetlana Kalpić kaže kako su primijetili da neki učenici i kasne na nastavu, ili ne dolaze prva dva, tri sata, ali poručuje da će škola imati razumijevanja za takve učenike.
Valpovačka gradska vlast je iznenađena. Od kraja prošle godine plaćaju tri četvrtine više novca za subvencioniranje prijevoza i očekivali su uvođenje novih linija, a ne ukidanje postojećih.
Zakonske izmjene koje su u fazi donošenja omogućit će jedinicama lokalne samouprave da izravno ugovaraju usluge prometa. “Tako da se osobnim automobilima, kombijima, autobisima, ali samo sa licenciranim prijevoznicima, direktno dogovara prijevoz na tim područjima”, pojašnjava Mario Madunić, pomoćnik ministra prometa.
Do novog zakona, koji se očekuje do turističke sezone, Osječko-baranjska županija traži prijelazno rješenje, piše HRT.