Jedan od glavnih ulaza u Hrvatsku iz zapadne Europe preko Slovenije, most kod graničnog prijelaza Kaštel koji vodi preko rijeke Dragonje, odnosno kanala Svetog Odorika, oštećen je do te mjere da mu je narušena nosivost te prijeti zatvaranje prometa.
Posljedica je to napetosti između Hrvatske i Slovenije, koje su najizraženije u Savudrijskoj vali, ali se osjećaju i na kopnenoj granici. Preko ovog izuzetno frekventnog graničnog prijelaza, koji vodi na glavnu cestu prema Bujama, ljeti prolaze tisuće turista, piše Glas Istre.
Most je 1969. godine izgradila zagrebačka Hidroelektra i od tada na njemu nije bilo ozbiljnijih popravaka. Ozbiljno je oštećen, pogotovo kolnička konstrukcija koja propušta vodu i oštećuje donji postroj mosta. Rupe na kolniku koje vozači zaobilaze, uz ugroženu sigurnost prometovanja, odavno predstavljaju i ruglo na samom ulasku u Hrvatsku.
Gradonačelnik Buja Fabrizio Vižintin godinama šalje dopise na razne adrese, ali područje je osjetljivo, uz granicu, i ništa se ne smije raditi bez suglasnosti obje države. Konkretniji dogovori oko sanacije mosta počeli su prošle jeseni na sastanku predstavnika slovenskog Ministarstva za infrastrukturu i Hrvatskih cesta u Ljubljani.
Tada je zajednički potvrđeno da je most u izuzetno lošem stanju, da mu je narušena nosivost, te da zbog toga prijeti zatvaranje prometa preko mosta. Slovenci su tada istaknuli da imaju spreman projekt gradnje novog mosta na istom mjestu, a za to vrijeme promet bi se odvijao otežano, dijelom i preko privremenog pontonskog mosta. Prema njihovim propisima nije potrebna građevinska dozvola, a Slovenci su tada rekli da su spremni financirati radove u cijelosti. Taj su svoj projekt kasnije dostavili Hrvatskim cestama, a radili bi most dužine 26,3 metra i širine 12,3 metara.
Nakon sastanka u Ljubljani, Silvana Sorić iz Hrvatskih cesta uputila je dopis Upravi u Zagrebu, napomenuvši da je prema hrvatskim propisima potrebno imati građevinsku dozvolu, te da bi za slovenski projekt trebalo pribaviti dozvole u Hrvatskoj. Hrvatskoj strani nije se svidjelo ni to što bi Slovenija u cijelosti financirala gradnju mosta, jer to za sobom povlači i druga pitanja. Protuprijedlog je da Hrvatska financira polovicu troškova gradnje, s obzirom da se most nalazi na sredini granice. Na sastanku u Ljubljani zaključeno je da se održi novi sastanak u Zagrebu u drugoj polovici studenog. U međuvremenu su počeli problemi s arbitražom i sve je stalo, piše Glas Istre.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.