Thompsonov odvjetnik za N1: Nije bio papak '91. pa da ne pjeva Bojnu Čavoglave

Vijesti 24. tra 201919:48 > 19:51
Ilustracija

Razgovarali smo s odvjetnikom Marka Perkovića Thompsona, Davorinom Karačićem, s obzirom na neujednačenu sudsku i policijsku praksu oko pozdrava Za dom spremni.

Koliko puta je Marko Perković prekršajno prijavljen zbog izvikivanja Za dom spremni i što kaže sudska praksa u vašem slučaju, jesu li to osuđujuće ili oslobađajuće presude?

“Ne znam koliko je točno imao prijava, ali su se vodila dva postupka, jedan u Slunju i jedan u Kninu. Mislim da je obuhvaćeno nekoliko različitih radnji pod isti predmet. U svakom slučaju bio je oslobođen. Kao i svi ostali.”

Da nije bilo remećenja javnog reda i mira zbog uporabe Za dom spremni?

“S tim se ne može remetiti javni red i mir.”

Ne znate točno koliko je imao prekršajnih prijava u svojoj karijeri sve ove godine?

“To ne znam.”

Što kažete na neujednačenu sudsku praksu? U nekim predmetima, recimo u vašem, su oslobađajuće presude, no u dobrom dijelu predmeta, njih dvije trećine, su osuđujuće.

“Morao bih analizirati svaku presudu ponaosob. Međutim, skretam pažnju da to nije baš neujednačena praksa. Nažalost, o ovoj problematici govore najviše oni koji se u pravo nimalo ne razumiju pa im je to sve isto. Međutim, nije isto. U Hrvatskoj ne postoji zakon koji bi regulirao određena znakovlja, izraze, geste ili određene stvari koje bi se zabranjivale. Sve se podvodi po Zakon o prekršajima protiv javnog reda i mira. Ja ću vam odgovoriti protupitanjem – smatrate li da se legalnim znakovljem hrvatske vojske može remetiti javni red i mir? Ja mislim da se ne može. Sigurno su postojali određeni predmet gdje su određeni ljudi vikali Za dom spremni što se moglo dovest, ne u kontekst HOS-a i Domovinskog rata, nego NDH. Prema tome, tu dolazimo do glavnom problema – kažnjavati za određenu simobliku ili određnih negativnih pojava u društvu. Veličat određene negativne pojave u društvu možete i na prikriven način. Može se dogoditi da netko veliča određene negativne pojave u povijesti, kao određene totalitarne sustave, ali na prikriven način. Što ćemo onda?”

Neki, poput pučke pravobraniteljice, smatraju da je Za dom spremni ustaški i protuustavni pozdrav u svakoj situaciji.

“Mislim da gospođa Lora Vidović nema blage veze o čemu priča. Za neke ljude je i ova država ustaška. Zastava je ustaška zastava. A dobar broj onih ljudi koji inzistiraju na tome da je Za dom spremni uvijek kao takav fašistički, osobno smatram da nismo imali sreće u Domovinskom ratu da bi se ti ljudi pridružili agresoru.

Zašto Marko Perković ponekad dobiva prijave policije, a ponekad ne, a osobe koje dolaze na njegov koncert dobivaju prijave za izvikivanje Za dom spremni ili nošenje majica?

“Ako su na majici imali Antu Pavelića ili drugi simbol koji bi mogao upućivati na NDH onda tu situacija ide prema veličanju NDH. Onda se tu Za dom spremni koristi kao podrška jednom sustavu. Vi možete remetiti javni red i mir na način da vičete živjela ljubav, ako to radite u 2 ujutro ispred rodilišta. Vi možete goli trčati po nudističkoj plaži i ne remetite javni red i mir. Ali možete goli trčati na sprovodu i remetite javni red i mir. Bitan je kontekst.”

Kako komentirate smjernice Vijeća za suočvavanje s prošlošću. Oni su prije godinu dana zaključili da se Za dom spremni treba koristiti iznimno, u komemorativne svrhe?

“Oni su na prikriveni, kukavni način rekli sve ono što sam ja rekao na sudu. A to je da je Za dom spremni izraz koji se koristio u Domovinskom ratu, kojeg su koristili hrvatski branitelji u borbi protiv agresora koji je počinio genocid i kao takav ne može biti sporan. Ako je nekoć taj izraz bio prljav, Domovinski rat ga je očistio. Domovinski rat je jači. Jači je i od NOB. A treba znati i da se Hrvatska ne temelji na antifašizmu. To može pričati samo onaj koji nikad nije pročitao Ustav. Naime, u preambulama Ustava navode se slijedovi hrvatske državnosti. Jedan od tih slijedova je nasuprot NDH, SR Hrvatska na određenim temeljima Zavnoha. Reći da je Hrvatska samo nastala na antifašizmu je reći da je Hrvatska nastala na feudalizmu, s obzirom da postoji Pacta conventa ili odluka Hrvatskog sabora u Cetingradu 1527., ja mislim, kojim je odabran austrijski nadvojvoda za hrvatskog kralja. To je bilo u doba feudalizma.”

Što ako dođe zakonska zabrana? Hoće li Marko Perković i dalje pjevati Bojnu Čavoglave s početnim stihom?

“Poznavajući Marka Perkovića, koji nije bio papak 91. kad je trebalo ići ratovati za razliku od ovih koji sada palamud, a koji su bili debelo skriveni u nekakvoj sigurnosti, nisam siguran da će biti toliko kukavan i popljuvati samog sebe i odreć se samog sebe.”

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram