‘Kinezi su više zainteresirani za 3. maj, a najmanje za strateško partnerstvo‘

Vijesti 02. svi 201913:37 > 13:43
N1

Nakon što su predstavnici kineske kompanije China Shipbuilding Industry Corporation napustili Hrvatsku i dok kuhaju sudbonosnu odluku o Uljaniku i 3. maju, u Intervjuu tjedna Media servisa ministar gospodarstva Darko Horvat ekskluzivno je otkrio kojem su modelu Kinezi najskloniji, što ih je najviše zainteresiralo i kad očekuje odluku.

I dalje optimističan ministar Horvat je otkrio da su Kinezi najmanje skloni modelu strateškog partnerstva zbog administrativnih prepreka.

Što ih je najviše zainteresiralo?

“To je dredger koji je jedan koncentrator intelektualnog vlasništva na koje u ovom trenutku polaže pravo njegov naručitelj – firma Jan De Nul, to su noviteti kakvi konkurenciji nisu poznati”. Tu je i, kako kaže, najkompliciranija jahta koja se završava u Puli za australskog naručitelja.

“Takve tehničke mogućnositi i spremnost hvrtaskih inženjera u projektiranju, a kasnije i spremnost hrvatskih brodograditelja u izgradnji, moram priznati da su ih u tehničkom smislu oduševili”.

Potom je umirio javnost i sindikate: Nije bilo nikakvih razgovora o bilo kakvom nekretninskom biznisu niti o turističkim aspektima jedne i druge lokacije. Razgovarali smo samo i isključivo u segmentima industrijske proizvodnje. Prvenstveno im je vrlo potentna lokacija, odnosno brodogradilište u Rijeci”.

“Jer Rijeku vide kao vrata za Europu, ali i većina je potencijalnih partnera nakon dubinske analize imala takvo mišljenje zbog lokaliteta i tehnološkog nivoa koji je korak iznad onoga u Puli’ , dodao je ministar za Media Servis.

Stiskom ruke na odlasku Kinezi su obećali:

“U 10-ak dana kineska će se delegacija javiti, ne s konkretnim ili završnim zaključkom. Oni će transparentno dati sliku i viziju onoga što su vidjeli u Rijeci ili Puli. Dat će određene ponude, a hoće li one i na koji način za nas biti prihvatljive – to ćemo vidjeti”.

A ako Kinezi odustanu, na pitanje je li Vlada digla ruke i idu li brodogradilišta u stečaj, odgovorio je: “Nitko danas, nijedna financijska institucija, ne želi financijskom injekcijom pratiti restrukturiranje. Sve je ostalo na teret Vladi i na naš proračun, a mi smo rekli da ovakva filozofija financiranja brodogradnje više nema smisla”.

Kad je u pitanju jaružalo, ističe da država za njih jamstva platiti mora. Naglasio je da s naručiteljem vodi intenzivne razgovore prvenstveno oko toga da se brod završi u Puli ili otegli i završi na nekom od drugih brodogradilišta.

“I drugi tjedan ću imati ozbiljne razgovore s naručiteljem tog jaružala. Svim snagama upiremo u to da se dogovorimo s Jan de Nulom. Što god se kao fizička mogućnost pojavi ili ponudi, Vlada će na to pristati”.

Početom ožujka ministar je najavio da će razgovarati sa slovenskim ministrom gospodarstva i da se nada da bi se sa Slovenijom mogli dogovoriti do kraja godine da se ukloni formalna blokada s njihove strane kad je u pitanju ulazak Hrvatske u OCED. Na pitanje je li došlo do tog razgovora i vjeruje li još uvijek da je do kraja godine moguće postići dogovor, Horvat je odgovorio: “Razgovaram s kolegom Počivalšekom na marginama raznih sastanaka, a i na današnjem COMPET vijeću iskoristit ću priliku kratko porazgovarati na tu temu. Ako u političkoj sferi uspijemo dogovoriti pozitivan rezultat oko granične arbitraže, tada ćemo i zadnju prepreku anulirati i nadam se da će Slovenija pozitivno odreagirati”.

Komentirao je i rezultate istraživanja CroElecto prema kojima su HDZ i SDP izjednačeni, odnosno predviđaju za obje stranke četiri mandata u novom sazivu Europskog parlamenta. ‘Najbolja anketa su izbori, nakon što 26. svibnja dobijemo preliminarne rezultate’, rekao je Horvat.

“Ne vjerujem da će tada HDZ i SDP biti izjednačeni. Svi ovi pokušaji raznih medijskih spekulacija, i drugih, su dobra poruka nama u HDZ-u da ne smijemo sada zaspati”.