Linić: "Kroz stečaj završiti započete brodove i smanjiti štetu za proračun"

Vijesti 22. svi 201908:42 > 09:05
N1

Bivši ministar financija Slavko Linić u Novom danu je izjavio da je jedina opcija u ovom trenutku i u 3. maju proglasiti stečaj i pokušati završiti započete brodove te tako smanjiti štetu za proračun zbog jamstava. Smatra da će se kroz stečaj moći konsolidirati brodogradilišta koja će tek onda postati zanimljiva potencijalnim investitorima.

“Ja smatram da ni radnici ni njihovi menadžeri, a niti Vlada se ne ni trebali oslanjati samo na Kineze. Poteze trebaju prije svega povući unutar Vlade i to znači svugdje gdje je otvoren stečaj, treba ga otvoriti i u 3. maju i od Vlade tražiti da se završe postojeći brodovi jer tada sud i stečajni upravitelj mogu zadržati ljude koliko je potrebno da se završe brodovi da se ne stvaraju novi gubici i nove dubioze”, smatra bivši ministar financija Slavko Linić.

“Za riječki Trgovački sud i stečajne upravitelje mogu jamčiti da su izvrsni i da su stečajeve odradili profesionalno. Vlada samo treba pomoći i u financiranju završetka brodova jer će omogućiti povrat novca i jamstava. U godinu dana dok se to radi brodogradilišta se mogu konsolidirati i u tom vremenu se može reći Kinezi ulaze ili ne, ulaze Talijani ili netko drugi.

VEZANE VIJESTI

Danas očekivati da u ovakvoj situaciji netko preuzima birodogradilište nije dobar potez. Problemi će ostati jer su dugovi ogromni. Radnici nemaju životnih mogućnosti čekati naplatu, stečaj je jedino rješenje i kroz stečaj se može osigurati dovoljno vremena za završiti brodove i pregovarati s budućim vlasnicima o potpuno drugačijim uvjetima”, mišljenja je Linić.

“Ovakva struktura koja je bila u brodogradilištima nisu dali rješenja, loše su upravljali”, rekao je.

Linić smatra kako je evidentno da Kinezi ne pregovaraju samo oko brodogradilišta i u ovakvim trenucima gdje se nude neizvjesna financijski upropaštena brodogradilišta očito mu je da je Kinezima prioritetno ući u riječki teretni terminal. Imate i želju za izgradnjom nizinske pruge za koju se dosada nije našlo financiranja jer očito EU za tako veliki projekt nema financijskog opravdanja jer je premali teret kroz riječku luku. Nisu to samo želje Kineza nego interes Hrvatske da se nađu sredstva za takve ogromne infrastrukturne projekte”, dodaje.

#related-news_0

Kada je riječ o jamstvima za brodogradilišta i koliko ona mogu opteretiti državni proračun kaže kako su prihodi konsolidirani, uredne su porezne naplate. “Ja bih rekao da je to veliki napor za proračun, ali i da još uvijek neće imati negativnih posljedica, smanjit će se neka druga ulaganja. Smatram da se ta rupa može ublažiti odlukom Vlade da se ide kroz stečaj jer se tada financira samo završetak brodova, milijarda kuna novih jamstava mogla bi se izbjeći tako da se završi brod, to sada kontrolira sud i stečajni upravitelj. To znači manje štete za proračun i manje ljudi na Zavodu za zapošljavanje, a u godinu dana dok se brodovi završe postoji mogućnost da se konsolidiraju brodogradilišta. Vladina je mogućnost umanjenje šteta ako nađu način kako u stečaju financirati završetak broda.”

Linić smatra da nije rješenje za brodogradilišta da rade nove brodove za Jadroliniju jer treba poštovati Stečajni zakon koji kaže da se mogu završiti postojeći poslovi, a u stečaju se ne mogu ugovarati novi. “Za Jadroliniju se može raditi, ali nakon što se završi stečaj.”

Podsjetio je na svoj stav kako oba brodogradilišta nisu trebala ni postojati. “Namjera uprave Uljanik Grupe je bila da fizički rad koncentriraju u Rijeci, nadgradnju u Puli i da s Pula prenamijeni za nešto drugo s obzirom na turističku Istru. Na sto kilometara imati dva ogromna brodogradilišta dok nismo konkurentni je bila nerealna. Što se dogodilo s upravom da su zastali na tom putu i samo sklapali ugovore i uzimali avanse, to oni moraju objasniti.”, zaključuje Linić.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram