Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je u srijedu kako je rast hrvatskog gospodarstva u prvom ovogodišnjem kvartalu pretežito temeljen na "enormnom i skokovitom rastu" investicija u Hrvatskoj.
Strukturne promjene koje su se dogodile, spajanje Agencije za investicije i konkurentnost s Ministarstvom gospodarstva i doprinos promjeni filozofije u privlačenju investicija, dovelo nas je do toga da nam je rast gospodarstva u prvom kvartalu, ne isključivo, ali pretežito “temeljen na enormnom i skokovitom” rastu investicija, rekao je Horvat novinarima na marginama treće konferencije “InvestCro: Investicije u ključnim sektorima”, u organizaciji medijske kuće Styria.
Hrvatski BDP u prvom je tromjesečju ove godine porastao za 3,9 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pri čemu su investicije zabilježile rast za 11,5 posto.
Horvat ističe da Hrvatska ima investicijski rast na razini od oko 11,2 posto, pri čemu konačno u strukturi tih investicija ne dominira turizam. Pritom, imamo dvostruko veći investicijski zamašnjak u metaloprerađivačkoj, drvnoprerađivačkoj i prehrambenoj industriji od onoga što nam se događa u turizmu, no to ne znači da turistički sektor zapostavljamo, kazao je.
Smatra i da rast industrijske proizvodnje, koji je prisutan peti mjesec zaredom, daje optimizam. Promjenom strukture i trenda uvoza, pri čemu dominantno više ne uvozimo samo robu široke potrošnje već i tehnologiju, u industrijskoj politici događaju dobre stvari i brojke, objašnjava.
“I to je kontinuitet koji ćemo nastojati zadržati u želji i namjeri da nas ovaj rast industrijske proizvodnje od tri posto ne zadovolji već da godinu završimo s nekim malo optimističnijim brojkama”, kaže Horvat.
Poručuje da, osim što je siguran da će brojke rasta gospodarstva u drugom kvartalu biti dobre, da će i cijela 2019. biti daleko, daleko bolja od onih konzervativnih projekcija, i Vlade, ali i Europske komisije i rejting agencija. Dvije od tri rejting agencije dale su Hrvatskoj investicijski rejting te time okruženju dale do znanja da se ovdje neke stvari mijenjaju te da Hrvatska postaje poželjna investicijska destinacija, rekao je.
Ministar gospodarstva je na konferenciji posvećenoj investicijama spomenuo dva energetska investicijska projekta, a na upit o kojim je projektima riječ tek odgovorio da ne želi apostrofirati ono na čemu trenutno radi ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić.
“Javna poduzeća i u energetskom sektoru pripremaju i u završnoj su fazi ishođenja svih potrebnih dozvola za dvije vrlo interesantne infrastrukturne i energetske investicije. Biti će prilike i vremena”, rekao je Horvat.
Kaže i kako u ovom trenutku pripremaju i “ljubomorno čuvaju” jednu investiciju, otkrivši tek kako investitor dolazi iz Njemačke.
Ustvrdio je i kako u prilog Hrvatske kao izvrsne investicijske destinacije idu i neke brojke i podaci, pri čemu ističe DESI indeks (Indeks digitalnoga gospodarstva i društva) koji “polako pokazuje” procese digitalne transformacije države u 2019. godini, a tu je i hrvatska industrija koja je “osposobljena za anuliranje negativnog trenda te konačni početak rasta na razini od tri do četiri posto”.
Hrvatska je zanimljiva i ulagačima iz Kine, istaknula je Jiang Yu, osnivačica i vlasnica kineske tvrtke Z-Run WellTon Industry, koja je iskazala i interes za ulaganje u hotel Zagorje, nekadašnji objekt bivše političke škole u Kumrovcu, kao i u lokalni stadion.
Jiang Yu ističe da je sa svojim suradnicima u protekle dvije godine obišla brojna mjesta u Hrvatskoj, pri čemu je ostvaren uvid u 40-ak projekata.
Geografski položaj u srcu Europe, članstvo u EU, Jadransko more, kao i skori ulazak u Schengenski prostor, predstavljaju potencijal za daljnji razvoj Hrvatske. Zbog toga je Hrvatska zanimljiva i ulagačima iz Kine, pri čemu je Jiang Yu navela područja kao što su obrazovanje, kultura, infrastruktura, trgovina, turizam, kao i neke tradicionalne kulture, poput proizvodnje morske soli, a pritom ističe i usredotočenost na “zelenu” odnosno održivu ekonomiju.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram