Brodosplit je u petak potvrdio Hini da kompletiranje i isporuka jedrenjaka Flying Clipper kasni u odnosu na ugovorne rokove, no i poručio da splitska brodograđevna tvrtka za to ne snosi odgovornost, s obzirom da je riječ o dopuštenom kašnjenju te da će završiti gradnju toga broda.
“U vezi vašeg upita o novogradnji 483, odnosno jedrenjaku Flying Clipper, Brodosplit kao ni do sada neće izlaziti u javnost s podacima koji su na bilo kakav način vezani uz povjerljiv i profesionalni odnos s naručiteljima broda. Možemo potvrditi da kompletiranje broda i isporuka kasni u odnosu na ugovorne rokove, ali za to Brodosplit ne snosi odgovornost, te se radi o tzv. dopuštenom kašnjenju. Prema tome, završni radovi na Flying Clipperu odvijaju u dozvoljenim rokovima gradnje”, stoji u odgovoru na upit Hine.
Također, ističu da je Flying Clipper prvi jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim ‘Safe return to port’ sigurnosnim standardima, te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a, te je ujedno i jedini jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije.
“Takav je brod bilo iznimno kompliciran za izgraditi, no Brodosplit će vrlo skoro do kraja izvršiti taj zadatak”, poručuju iz Brodosplita.
Monegaški naručitelj raskinuo ugovor?
Novi list od petka piše da je monegaški naručitelj, kompanija Star Clippers još krajem ožujka raskinuo ugovor s Brodosplitom, iako su još sredinom svibnja izražavali nadu da će doći do dogovora sa splitskim škverom i da će uspjeti preuzeti brod.
No, kako piše Novi list, situacija je krajem prošlog mjeseca izgleda definitvno “pukla”, a pozivajući se na izvore bliske monegaškom brodovlasniku pišu da su protestirane avansne garancije, koje su početkom ovog tjedna i naplaćene u iznosu od 15 milijuna eura.
Prema neslužbenim informacijama, država na ugovorenom Flying Clipperu ima aktivnih 12,7 milijuna eura jamstava, a izvori bliski Ministarstvu financija početkom tjedna negirali su novinarki Novog lista da je došlo do njihovog protestiranja.
Riječki list tvrdi i da je u posjedu preslike obavijesti o raskidu ugovora od 29. ožujka, tzv. “Notice of Termination”, u kojoj osnivač i vlasnik Star Clippera Mikael Krafft obavještava vodstvo Brodosplita o raskidu ugovora, s obzirom na to da je ugovorni rok na kojeg se poziva Krafft 1. prosinac 2017. godine. Tu se referira na članak 12. ugovora po kojemu kao kupac može raskinuti ugovor ako brod ne bude isporučen unutar 3,5 mjeseca od ugovorenog roka isporuke.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram