Turizam u Slavoniji ima odlične temelje, ali treba pomoć države

Vijesti 07. lis 201911:33 > 11:41
Ilustracija

Turističko tržište traži nove proizvode, i to je prilika za Slavoniju, novu nerazvikanu destinaciju

Dani hrvatskog turizma u Slavoniji bili su uspješni. Više od tisuću sudionika ove manifestacije vratilo se kući nakon višednevnog boravka na istoku zemlje uglavnom zadovoljno. Mnogi organizacijski i slični propusti kojih je sigurno bilo vjerojatno su pred gostoprimstvom domaćina i uz solidnu organizaciju manifestacije brzo zaboravljeni, piše Glas Slavonije

Ugledni turistički djelatnici drže da itekako ima smisla razvijati turizam u Slavoniji. Njihovi su zaključci kako su Dani hrvatskog turizma doista omogućili velikom broju sudionika da prvi put Slavoniju pogleda turističkim očima i vide da ona ima turističke potencijale.

Zaključci su da se ti potencijali mogu razviti u dobre turističke proizvode najprije radom, zalaganjem i ulaganjima domaćih ljudi, njihovim udruživanjem i zajedničkim nastupom, ali i velikom pomoći države kroz utvrđivanje strateškog pravca razvoja turizma na istoku Hrvatske te potporama.

Korak ispred

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain podsjetio je kako je većina čelnih ljudi domaćih agencija već bila u Slavoniji, ali su iskoristili priliku da ponovno dođu i upoznaju se s kulturom, gastronomijom.

“Oduševljeni smo. Slavonija sigurno ima potencijal i ona agencija koja prva pokrene programe u Slavoniji bit će korak ispred ostalih. Jasno je da će morati proći određeno razdoblje da ti novi proizvodi u Slavoniji budu prepoznati, no, ponavljam, oni koji prvi krenu imat će prednost, jer će imati novi turistički proizvod u svojoj ponudi. Na obali postoje mnogi turistički proizvodi, svi ih imamo, a naši partneri konstantno traže nešto novo. U turističkim agencijama zbog toga stalno moramo imati nove proizvode, stvarati raznovrsniju ponudu. Tu je prilika da ubacimo Slavoniju, kao novu, nerazvikanu destinaciju. Treba naglasiti da se najprije treba pokrenuti sama Slavonija, jer najvažniji su domaći ljudi koji moraju biti ujedinjeni u tom poslu,” kaže Fain.

VEZANA VIJEST

Direktor Hrvatske udruge turizma Veljko Ostojić istaknuo nam je kako su dojmovi njega i kolega iz Istre i Dalmacije u Slavoniji i Baranji izuzetno pozitivni.

“Bilo je ovo vrlo dobro organizirano, Slavonija se u ova tri dana pokazala sa svim svojim potencijalima i mnogi su doživjeli mnogo, mnogo više nego što su očekivali. Pravo je pitanje što dalje. I prije godinu dana sam rekao, a sada ću ponoviti, da su po meni prioritetna ciljna tržišta u ovoj fazi razvoja slavonskog turizma veliki hrvatski gradovi. To bi trebala biti priprema i za zahtjevnije inozemne goste. Ne kažem da naši gosti nisu zahtjevni, nego mislim da mi u Hrvatskoj razumijemo što se ovdje događalo i poznajemo situaciju na istoku zemlje i, da budem iskren, spremni smo i zažmiriti ako nije sve perfektno. To je logičan put razvoja. Nitko u svijetu nije odjednom postao destinacija s pet zvjezdica. Dakle, potrebno je utvrditi čvrst smjer turističkog razvoja jedinstvene Slavonije, koja može uspjeti kao cjelina, zadržati autohtonost, gostoljubivost i dobru dušu ove regije,” zaključuje Ostojić.

Domaće tržište

Predsjednik uprave Maistre Tomislav Popović ističe kako je itekako imalo smisla organizirati Dane hrvatskog turizma u Slavoniji. On drži da u pitanju razvoja turizma u Slavoniji ima mnogo posla, ali isto tako tu ima i mnogo potencijala.

“Ovdje sam vidio mnogo vrlo dobrih ‘priča’, koje treba ‘početi pričati’, odnosno prezentirati svijetu. Treba reći kako Slavonija ne može sama, treba joj pomoć države, najprije u kreiranju strateškog plana razvoja turizma koji bi trebala raditi zajedno sa Slavoncima. Trebalo bi se ići prema stvarnim atrakcijama koje imaju ozbiljnu vrijednost. A njih ima. Možemo pričati možda o vinima, gastronomiji, Kopačkom ritu, Dunavu i Dravi… Atrakcije treba do kraja turistički kreirati i artikulirati te prikazati svijetu. Držim da Slavoniju najprije treba približiti Hrvatima, dakle usmjeriti se na domaće tržište koje ju ne poznaje, a poslije će se, ako će se ljudi dobro osjećati, sigurno sve širiti i na inozemno tržište. I.D. Riva Tours napravio je pionirski pothvat dovođenjem njemačkih gostiju. Jako je važno što nitko odavde nije otišao ravnodušan, baš kao što se i s ovog DHT-a ljudi kući vraćaju itekako zadovoljni,” zaključuje Popović, piše Glas Slavonije.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram