Zašto je u procesu visokog obrazovanja važna stručna praksa

Vijesti 08. ruj 202012:18 > 12:21
Promo

Visoka škola za inspekcijski i kadrovski menadžment u Splitu osnovana je 2011. godine. Razlog osnutka bila je utvrđena deficitarnost stručnih kadrova u pomorskoj industriji Republike Hrvatske, ali i svjetskim okvirima u cjelini te potrebama za obrazovanim stručnjacima koji mogu kreativno odgovoriti na zahtjeve razvoja pomorstva i prometa. Stručni studij inspekcijskog i kadrovskog menadžmenta ima za cilj stvoriti upravo takve kompetentne stručnjake u području pomorstva i prometa.

Nastava na kolegijima provodi se kroz predavanja, vježbe i stručnu praksu, a predavanja se izvode interaktivno, korištenjem prezentacija i različitih video materijala.

Tijekom obavljanja stručne prakse student provjerava i dopunjava vlastita stručna znanja, uz aktivno uključivanje u proces rada i njegovo cjelovito sagledavanje. U temeljne ciljeve prakse nužno je uključiti stjecanje profesionalnih vještina i tehnika kao i analitičku kompetenciju za rad s izravnim i neizravnim sustavima u agencijskom okruženju i razviti razumijevanje odnosa između ljudskog ponašanja i društvenih procesa. Također, stručna praksa treba omogućiti razvoj samosvijesti i samodiscipline pri čemu studenti mogu primijeniti svoje znanje, vrijednosti i vještine pri radu (s praktičkim) u stvarnim poslovnim sustavima.

 Stručna praksa omogućuje i stjecanje vještina kritičkog mišljenja i interesa za profesionalna pitanja i znanja, uz predanost etičkim načelima socijalnog rada i razvoju profesionalnog identiteta. Konceptom stručne prakse postavljaju se obrazovni ciljevi koji se realiziraju u nekoliko područja: organizacijski kontekst prakse, kontekst prakse rada u zajednici i profesionalni kontekst prakse.

Program stručne prakse nudi sveobuhvatan tečaj u kombinaciji s naprednim modulima i tehnikama obuke. Studenti putem praktične nastave stječu znanja i vještine o vrlo složenim inženjerskim sustavima modernog broda. Upoznaju glavne principe mehaničkih i hidrauličnih strojeva, električnih sustava, brodske arhitekture i brodskih konstrukcija i upravljačkih sustava, računalne i informacijske tehnologije. Praktična obuka o sigurnosti je neophodna i pokrivena je rukovanjem protupožarnim i drugim brodskim sustavima, a što je iznimno važno za brod u plovidbi.

Stručna praksa je od vitalnog značaja za osposobljavanje studenata da razviju, demonstriraju i postignu potrebne kompetencije za rad u „realnom sektoru“. Iako studenti stječu velik dio svoje baze znanja na Visokoj školi za inspekcijski i kadrovski menadžment, upravo kroz praksu oni će vidjeti primjene tog znanja i postati svjesni (stvarnosti) stvarne koristi prakse i učinaka postojećeg zakonodavstva, politike i prioriteta. To je i zadaća mentora prakse, u vidu pomaganja studentima na razvijanju kompetencija kroz aktivno sudjelovanje studenata, a za krajnju korist budućih poslodavaca. Obučavanje kroz rad obuhvaća svaki oblik stjecanja kompetencija koje se izvode na radnom mjestu, pa je, stoga, stručna praksa i sastavni dio studijskog programa koji je usmjeren praktičnoj provjeri stečenih teorijskih znanja.

Promo

 Ciljevi ovog programa su opredijeljeni za osposobljavanje znanja, vještine i atributa koji su potrebni za:

– istraživanje očekivanja poslodavaca od završenih studenata za upravljanje kadrovskim projektima s obzirom na vještine i karakteristike savladanih kurikuluma
– istraživanje lokalne i globalne mogućnosti za karijeru
– izradu plana razvoja karijere kako bi se maksimizirala karijera studenata
– izradu plana profesionalnog razvoja koji će podržati cjeloživotno učenje

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata u potpunosti se odvija kroz izvršavanje zadanih obaveza tijekom semestra. Svaka obaveza studenata se pojedinačno vrednuje i na kraju semestra studenti dobivaju završnu ocjenu aritmetičkom sredinom svih ocjena koje su stekli tijekom semestra.

Predviđeno je da za svako predloženo radno mjesto treba pripremiti kratak opis zadataka u okviru prakse, kao i načine i metode za njegovu realizaciju odnosno alate, instrumente, softvere koje će student koristiti. Osim toga treba definirati i oblik izlaznog rezultata prakse koji bi trebao predstavljati benefit poduzeća, a ovisno o prirodi i karakteristikama samog sadržaja prakse, mentor u suradnji sa supervizorom prakse vrši izbor načina realizacije prakse i njenog trajanja.

Promo

Rezultat prakse predstavlja mjerljiv i jasan benefit za tvrtku nastao kroz samostalan rad studenta na rješavanju konkretnog problema odnosno zadatka, budući da je praksa studenta isplanirana i koordinirana od strane nastavničkog mentora i supervizora u tvrtki. Sam model studentske prakse nastao je kao rezultat sveobuhvatne analize pozitivnih iskustava iz prakse razvijenih zemalja. Primjena praktičnih znanja omogućuje zapošljavanje i uspješan rad u užoj struci, ali i različitim pomorskim i prometnim ustanovama i tvrtkama čije su djelatnosti usko povezane s pomorstvom (lučke kapetanije, ministarstvo nadležno za pomorstvo, luke, lučke uprave, brodari, pomorske agencije, otpremnici, carina, transportne tvrtke i dr.).

Visoka škola daje mogućnost i prekvalifikacije. Postupkom prekvalifikacije utvrđuju se razlike predmeta između programa već stečenog zanimanja i programa za novo zanimanje koji se potom polažu.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.