U brodogradilištima se nadaju da s eksploatacijom Jadrana i za njih dolaze bolja vremena - da će biti posla i za njih. Što bi to značilo posrnuloj industriji i tisućama radnika ispitao je reporter N1 Antonio Zavada.
Brodogradilište Viktor Lenac radi u tri smjene, no konkurecija je žestoka pa logično traže još dugoročnijih poslova. Brodogradnja u Europi teško konkurira većoj i jeftinijoj u Aziji. Zato je trend specijalizacija – luksuzni brodovi i remonti. A u Viktoru Lencu imaju još konkretniju viziju za hrvatska brodogradilišta
Budućnost vide u off-shoreu i off-shore suplierima. Time bi, kažu u Lencu, profitirala sva hrvatska brodogradilišta – i remonti i novogradnja, a s njima se slažu i u Brodosplitu.
No, premijer kaže – o uvjetovanju poslova teško je govoriti.
“Malo je neuobičajeno da se nekome tko se javlja na međunarodni natječaj za koncesiju za istraživanje ugljikovodika uvjetuje da radi s nekom privatnom kompanijom bez obzira u čijem vlasništvu ta kompanija bila. Naša brodogradilišta pa i Vikotor Lanac rade dobro, ali bitno je da za sada radi i da se drže iznad vode, a to je u broogradnji bilo jako važno jer je u jednom trenutku prijetila opasnost da svi propadnu”, kazao je premijer Milanović.
Uvjetovanje će teško proći, no u ugovoru piše da će onaj tko dobije dozvolu za istraživanje morati dati prednost hrvatskim i europskim kompanijama.
Inače, takva praksa davanja prednosti domaćim komapnijama za izradu iste infrastrukture često je problem upravo hrvatskim tvrtkama na stranim natječajima.