Znate li da postoji inicijativa za uvođenje predmeta Pop kultura u osnovne i srednje škole. Iz nadležnog Ministarstva odgovoreno je zasad kako je za uvođenje predmeta Pop kultura u nacionalni nastavni kurikulum potrebna odluka Hrvatskog Sabora.
Pop kultura” obuhvaćala bi sve “od glazbe, filma, literature, slikarstva, stripa, medija do drugih popularnih sadržaja koji čine kvantum kreativnog znanja i izražavanja mladeži u 21. stoljeću”, navodi se u prijedlogu za izborni/fakultativni predmet u osnovnim i srednjim školama.
Na tom projektu s grupom suradnika pravnik i publicist Anđelo Jurkas radi već neko vrijeme, ali do vremena moguće realizacije, baš kao što je to učinjeno s Vjeronaukom, ne postoji nikakvih prepreka da pojedine škole koje procjene postojanje potrebe za takvim predmetom u sklopu vlastitih nastavnih programa uvedu takav predmet kao izborni ili fakultativni predmet.
Kako on navodi, predavanje Pop kulture kao izbornog predmeta bilo bi realizirano kroz dva sata tjedno tokom cijele školske godine. Predmet bi na kraju godine ulazio u zaključnu ocjenu i bio bi izrazito dinamički prezentiran uz maksimalno kreativno uključivanje učenika u rad.
U testnom periodu kroz praktičnu primjenu tijekom gostovanja u nekim osnovnim i srednjim školama pokazala se iznimna potreba i odlična reakcija od strane djece i učitelja vezano za pristup te ponudu sadržanu u predmetu, iako je prema pojedinim istraživanjima oko 77% osnovnoškolske djece i 65% srednjoškolaca nezainteresirano za sadržaje pop kulture, glazbe, filma, stripa, književnosti. Prema istim mjerenjima agencija za ispitivanje društvenih kretanja u RH te istraživanje tržišta i javnog mnijenja ti vidovi odgoja, konzumiranja pop kulture kao stožernog dijela kulture u novom mileniju, dovode nužno do pada opće kulture, odgoja, te komunikacijskih sposobnosti između pripadnika generacija 21. stoljeća, djece rođene od 2000. naovamo.
“Suština predavanja je kroz tematiku popularne glazbe, filma, literature i pop kulture utjecati pedagoški i povrh klasične satnice predviđene za glazbenu kulturu, iskomunicirati s djecom nekoliko vidova konzumiranja popularne kulture, glazbe, filma, literature u svim njenim stilovima te ih zainteresirati i zaintrigirati kroz živu riječ za konzumiranje takvih sadržaja povrh zadanih lektirnih i po planu i programu predviđenih glazbenih sadržaja”, navodi Jurkas.